چاپ کد خبر: 6488
4 اردیبهشت 1398
عقب نشینی ، تبیین یا توجیه افکار عمومی ؟

بیانیه سازمان جنگلها در خصوص سخنان آقایی در سیمکان جهرم

تاکید سازمان جنگلها رفع تداخلات اراضی خارج از پروسه قضایی است

به گزارش اول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ، به دنبال سفر آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به استان فارس و حضور در جمع تعدادی از مردم محلی و کشاورزان بخش سیمکان جهرم ابهاماتی در رسانه‌ها ایجاد شد که اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان فارس به منظور روشنگری و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است.

پیرو مباحث مطروحه در خصوص بیانات معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع اهالی و کشاورزان سیمکان شهرستان جهرم به استحضار می‌رساند: حفاظت از انفال و منابع طبیعی و برخورد با زمین‌خواران سرلوحه کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع‌طبیعی از وظایف، سیاست‌ها و راهبردهای اصلی سازمان جنگل‌ها برای دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود و این سازمان برای نیل به این اهداف هیچ‌گونه مسامحه و گذشت نسبت به زمین‌خواران نخواهد داشت و در این مسیر برای مقابله با متعرضین و متجاوزان به انفال به شدت از طریق قانون برخورد کرده و از هیچ تلاشی برای صیانت از منابع طبیعی فروگذار نخواهد کرد.

سازمان جنگل‌ها معتقد است محور حفاظت از انفال همکاری و مشارکت مردم است و بر همین مبنا با پیگیری‌های به عمل آمده آیین‌نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ مبنی بر مشارکت مردم در حفاظت ابلاغ گردیده و این موضوع جزئی از اولویت‌های کاری ادارات کل منابع طبیعی کشور است.

از جمله اولویت‌های دیگر وزارت جهاد کشاورزی (سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور) رفع تداخلات ناشی از اجرای مقررات موازی و تثبیت مالکیت دولت می‌باشد که حالیه در سراسر کشور در حال اجراست و در استان فارس نیز در حال انجام است لاکن به علت وسعت استان لازم است با سرعت بیشتری انجام گیرد تا مردم تکلیف وضعیت تصرفات خود را بدانند و مالکیت دولت نیز نسبت به اراضی منابع طبیعی تثبیت گردد.

در این بین سیاست اصولی وزارت جهاد کشاورزی و تاکید ریاست سازمان جنگل‌ها رفع تداخلات اراضی است. انجام این مهم موجب می‌گردد بسیاری از پرونده‌های قضایی مردم علیه دولت و دولت علیه مردم از پروسه قضایی خارج و به طریق اداری حل و فصل گردد که در همین راستا قانون رفع موانع تولید و آراء صادره از دیوان عالی کشور دلالت بر صلاحیت کمیسیون‌های رفع تداخلات در رسیدگی به این موضوعات را داشته و موجب کاهش پرونده‌های قضایی در حوزه زمین می‌گردد که این امر به هیچ عنوان حاکی از چشم‌پوشی و مسامحه سازمان جنگل‌ها با برخورد با زمین خواران نبوده بلکه ضمن رعایت صریح قانون و احترام به آرا صادره از دیوان عالی کشور در راستای احقاق دولت و مردم است.

در پایان لازم به تاکید است که سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای انجام وظایف خود که حفاظت جزو شاکله اصلی آن است از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد و به خاطر انجام این وظایف است که تاکنون برای صیانت از منابع طبیعی ۲۱ شهید و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح و بعضاً قطع نخاعی تقدیم کرده است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار