چاپ کد خبر: 26758
7 اردیبهشت 1399

تازه ترین خبر از رهبر کره شمالی: قطار ویژه در بندر وونسان

قطاری که از آن برای جابه‌جا کردن رهبر کره شمالی و خانواده او استفاده می‌شود، روزهای ۲۱ و ۲۳ آوریل در ایستگاه موسوم به «ایستگاه رهبری» در شهر بندری وونسان دیده شده است.

قطار ویژه رهبر کره شمالی

اول فارس | بین الملل :  رویترز نوشته است پروژه ۳۸ شمال که در واشنگتن برای ردیابی و بررسی فعالیت‌های کیم جونگ-اون راه‌اندازی شده، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای روزهای اخیر از حضور قطار ویژه رهبر کره شمالی در وونسان که ایستگاه رهبری صرفا برای استفاده کیم و خانواده‌اش طراحی بازگشایی شده و توقف قطار ویژه رهبر کره شمالی در این روزها می‌تواند معنادار باشد.

در شرایطی که روزهاست خبری از سلامتی یا محل حضور کیم جونگ-اون در رسانه‌های دنیا منتشر نشده، برخی معتقدند رهبر کره شمالی در آستانه مرگ است و حزب مرکزی بخش شمالی شبه‌جزیره کره تا چند روز آینده پس از مشخص شدن تکلیف گزینه جانشینی کیم، به احتمال زیاد خبر مرگ او را منتشر می‌کند. این در حالی است که همزمان برخی رسانه‌های غربی اعلام کرده‌اند کره شمالی در آستانه انجام دادن یک آزمایش موشکی تازه است و در برخی مناطق این کشور جابه‌جایی‌های گسترده نظامی دیده شده است.

هر چند توقف قطار ویژه در ایستگاه رهبری به خودی خود دارای ارزش خبری نیست اما می‌تواند به گمانه‌زنی‌های مربوط به حضور رهبر کره شمالی جایی خارج از پیونگ‌یانگ دامن بزند. پیش‌تر برخی منابع خبری گفته بودند پس از انجام عمل جراحی قلب، کیم جونگ-اون به منطقه‌ای ییلاقی و خوش‌آب و هوا منتقل شده و یکی از دلایل غیبت او در چند هفته اخیر در رسانه‌ها هم می‌تواند خارج شدن از پایتخت و استراحت کردن در مکانی نامشخص باشد.

4430953

شایعه‌های مربوط به سلامتی رهبر کره شمالی روز ۱۵ آوریل اوج گرفت؛ زمانی که او در سالروز جشن ملی تولد کیم ایل-سونگ، پدربزرگ خود و بنیانگذار کره شمالی غیبت کرد. چند روز بعد رهبر ۳۶ ساله در یک جشن ملی دیگر مربوط به سالروز استقرار ارتش حضور نیافت تا بر گمانه‌زنی‌ها دامن زده شود. البته در روزهای اخیر گروهی از پزشکان از چین به کره شمالی رفتند تا از نزدیک وضعیت سلامت کیم را ارزیابی کنند.

یک مقام ناشناس در پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد واشنگتن از نزدیک خبرهای مربوط به رهبر کره شمالی را زیر نظر دارد اما نمی‌تواند درباره وضعیت سلامتی کیم شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی کند. در رسانه‌های خود کره شمالی هم آخرین بار روز ۱۱ اوریل (دو هفته پیش) خبری از کیم جونگ-اون پخش شد و او از آن زمان دیگر در انظار عمومی ظاهر نشده است.

یک رسانه نزدیک به کره شمالی که از کره جنوبی بارگذاری می‌شود، هفته گذشته اعلام کرد رهبر کره شمالی روز ۱۲ آوریل تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و دوران نقاهت را در منطقه هیانگسان در شمال پیونگ‌یانگ می‌گذراند. چند روز بعد خبر رسید قطار ویژه رهبر کره شمالی عازم شهر بندری وونسان شده است.

منابع اطلاعاتی کره جنوبی روز جمعه خبر دادند قطار ویژه کیم در حالی در ایستگاه رهبری وونسان توقف کرده که هواپیمای ویژه مرد شماره یک کره شمالی همچنان در آشیانه فرودگاه پیونگ‌یانگ زمین‌گیر است. برخی هم معتقدند کیم از ترس ابتلا به ویروس کرونا به احتمال زیاد پنهان شده و خیلی زود دوباره به صحنه بازمی‌گردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار