چاپ کد خبر: 24858
8 فروردین 1399

تازه ترین خبر از وضعیت بیماری کرونا در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی هفت مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

به گزارش اول فارس ، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶۴۰ نفر رسیده است.

او افزود: متاسفانه دو نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت کردند که با این چهار مورد جدید فوتی، تاکنون ۲۷ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه خبر داد: هم اکنون ۱۹۵ نفر از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۲۳۰ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ٧ درصد از کل مبتلایان کرونایی در فارس از پرسنل درمانی این استان هستند.

عبدالرسول همتی افزود طبق پیش‌بینی‌های قبلی در ایام نوروز شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا ویروس در سطح استان فارس هستیم.

او با بیان اینکه البته احتمال می‌دهیم که این افزایش آمار بین ١۵ تا ٢٠ فروردین ادامه یابد، از شهروندان شیرازی و فارسی خواست تا در خانه بمانند و برای روز طبیعت نیز برنامه‌ای خارج از خانه نداشته باشند.

وی ادامه داد: قرار است سیاست‌هایی هم در راستای محدودیت‌های اجتماعی در قالب طرح فاصله گذاری اجتماعی اعمال شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرد که بیشترین عدد مبتلایان در فارس به ترتیب مربوط به شهرهای شیراز، فسا، جهرم و لار است.

همتی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پیک ابتلا به این بیماری قرار داریم تمام بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان مجهز شده و تخت‌ها و آی سی یو آنها به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در همه شهرستان‌ها یک مرکز پیش بیمارستانی برای بیماران سرپایی که احتمال ابتلا به کرونا در آنها وجود دارد، نیز پیش‌بینی شده است.

دکتر همتی از شهروندان خواست ضمن در خانه ماندن، برای ارزیابی وضعیت سلامت خود به صورت الکترونیکی به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس https://salamat.gov.ir/ مراجعه کرده و با ورود اطلاعات درخواستی از وضعیت خود آگاه شوند.

برای عضویت در کانال واتساپ اول فارس کلیک کنید 

ویژگی جدیدی مشابه با کانال تلگرام به واتساپ اضافه شد | پلازامگ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهرزاد شنبه , ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۸:۱۴

با سلام.
در ابتدای خبر فرمودید که با فوت ۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
ولی بعد نوشته شده که با فوت این ۴ نفر .
بالاخره ۲ نفر فوت شدن یا ۴ نفر ؟؟
بنظر میاد اشتباه تایپی در ابتدای خبر هست.

آخرین اخبار