تاکید آیت الله سید علی اصغر دستغیب بر ضرورت همکاری مسئولان با خیرین و نیک اندیشان عرصه سلامت

علی اصغر دستغیب

آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس با تاکید بر لزوم ضرورت همکاری مسئولان با خیرین و نیک اندیشان عرصه سلامت گفت: ادارات و ارگان‌ها همکاری بیشتری با نیک اندیشان و خیرین داشته باشند و در برخی قوانین بازنگری ویژه‌ای شود  تامشکلات و موانع موجود بر سر راه خیرین در  این ادارات کاهش یابد.

به گزارش اول فارس ، رئیس هیات امنای مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس روز پنجشنبه  در هفدهیمن اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس، تاکید کرد: مسوولان نظام نباید از اقدامات نیک اندیشان غافل شوند و و باید به بقا و رشد مراکز خیریه درمانی کمک کنند.

 آیت الله سید علی اصغر دستغیب با بیان اینکه حرکت و مسیری که منافع مردم را تامین می کند، از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز دعوت به سوی خداوند، تشویق و دعوت دیگران برای کمک و خدمت به همنوع است و دعوت به سوی خدا، به معنای دعوت به سوی هر خیری است که در عالم هستی وجود دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ(ع)، افزود: مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس، در هفده سال گذشته پایه گذاری شده است و همه شاهد و سهیم خدمات ارایه شده و گام به گام همراه آن بوده ایم .

آیت الله دستغیب ادامه داد: اگر این مجامع خیرین و نهادهای مردمی، با تمام وجود خود مایه می گذارند و در سمت و سوی اهداف مقدس حرکت می کنند، مانند ساخت بیمارستان ها و مراکز خدمات بهداشتی درمانی، مسوولان نیز نباید از این حرکت مقدس نیکوکاران غافل باشند و باید در قبال این نهاد مقدس، در نگهداشت و پایدار ماندن اقدامات نیک اندیشان تلاش کنند تا روز به روز گام ها به جلو برداشته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیز  در هفدهمین اجلاس سالانه مجمع خیرین تامین سلامت فارس، بر لزوم حمایت خیرین سلامت از ایجاد مراکز خدمات جامع غربالگری، مشاوره، تشخیص و درمان بیماری های غیرواگیر تاکید کرد.

دکتر  عبدالخالق کشاورزی  ضمن تقدیر از هفده سال فعالیت مجمع خیرین تامین سلامت فارس و دستاوردهای بزرگ حوزه بهداشت و درمان با تکیه بر اعتماد نیکوکاران، بر لزوم سیاستگذاری و توجه مجمع به نیازهای روز جامعه و بیماران و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری های اساتید و پژوهشگران دانشگاه در رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات موردنیاز مراکز درمانی تاکید کرد.

وی  افزود: در حال حاضر که کشور و حوزه سلامت درگیر تحریم های تحمیلی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی است، تلاش های ارزشمندی از سوی محققان و اساتید دانشگاه در طراحی و تولید نیازهای تجهیزاتی صورت گرفته است و در صورت تشکیل صندوق حمایت از تولیدات دانش بنیان در مجمع خیرین تامین سلامت، ضمن تامین ملزومات پزشکی موردنیاز بیماران، زمینه اشتغال زایی مناسبی نیز فراهم می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به افزایش میانگین سنی جامعه در سال های آینده و مشکل زایی بیماری های غیرواگیر شامل دیابت و فشارخون و عوارض گسترده آن، حمایت خیرین سلامت از ایجاد مراکز خدمات جامع غربالگری، مشاوره، تشخیص و درمان بیماری های غیرواگیر را بسیار کارآمد و مفید دانست و خواستار برنامه ریزی در این خصوص شد.

دکتر کشاورزی با تاکید بر لزوم حمایت از سیاست ادامه درمان در منزل به کمک مراکز مجوز دار خیریه برای بیمارانی که نیازمند بستری در بیمارستان نیستند، بیان کرد: بسیاری از تخت های بیمارستانی توسط بیمارانی اشغال می شود که امکان دریافت خدمات حمایتی در منزل را نیز دارا هستند و با تهیه لوازم و تجهیزات حمایتی موردنیاز و تحویل به بیماران، از هزینه درمان آنان و سبد خانواده به شدت کاسته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه خواستار حمایت نیکوکاران حوزه سلامت از امر پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی برای ارتقای سطح سلامت جامعه و خودکفایی کشور شد.

علی اکبر رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس هم اقدامات عملیاتی و واقعی خیرین استان طی ۱۷ سال گذشته را تشریح کرد و گفت: دراین مدت بالغ بر یک هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان از سوی خیرین به حوزه سلامت کمک شده است  که ارزش به‌روز تفاهم‌نامه‌ها به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل مجمع خیری تأمین سلامت فارس ادامه داد: طی سال‌های گذشته ۲ هزار و ۲۴۰ تفاهم‌نامه با خیرین منعقد شده است که ۶۴۳ تفاهم‌نامه در حوزه عمرانی به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان، ۳۸۴ تفاهم‌نامه در حوزه اهدای ملک به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان، در زمینه اهدای وسیله نقلیه ۸۳۱ تفاهم‌نامه به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و مابقی مربوط به حمایت از بیماران و دانشجویان بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۵ پروژه عمرانی توسط خیرین در حال انجام است، افزود: بیمارستان رسول اعظم، بیمارستان سرطان جنوب و یک بیمارستان در جنوب شهر شیراز از پروژه‌های مهمی است که نیازمند کمک خیرین برای تکمیل است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار