چاپ کد خبر: 20977
9 بهمن 1398

تاکید استاندار فارس برفراهم کردن زمینه مشارکت و حضور همه سلایق و جناح‌های سیاسی در انتخابات

 استاندار فارس با اشاره به سخنان رییس جمهوری در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور گفت: قانونمداری و فراهم کردن زمینه مشارکت و حضور همه سلایق و جناح‌های سیاسی در انتخابات مورد تاکید است.این موارد از اولویت‌هایی است که مورد اشاره رییس جمهوری نیز بوده است.

عنایت الله رحیمی

به گزارش اول فارس،دکتر عنایت‌الله رحیمی، روز چهارشنبه  افزود: دکتر روحانی در  دیدار با استانداران و فرمانداران بر لزوم توجه همه متولیان امر برگزاری انتخابات به قانون و کوشش آنها در جهت فراهم کردن زمینه برای مشارکت همه جانبه مردم با تمام سلایق تاکید کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم که قانونمند عمل کردن و زمینه‌سازی برای حضور همه گرایش‌ها و سلایق در انتخابات دوم اسفند امسال، زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات خواهد بود و لذا همه باید نسبت به آن مهم اهتمام ویژه داشته باشیم.

بررسی مسایل استان فارس در دیدار با معاونین رییس جمهوری
استاندار فارس گفت: در جریان سفر به تهران برای شرکت در همایش استانداران و فرمانداران، به منظور بررسی و پیگیری مسایل مختلف استان، دیدارهای جداگانه‌ای با معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اقتصادی رییس جمهوری، معاون پارلمانی رییس جمهوری و وزیر کشور انجام شده است.

رحیمی تصریح کرد: در دیدار با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری مباحث بانکی، صنعتی و پروژه‌های عمرانی پیگیری شد. در دیدار با دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مباحث مرتبط با اعتبارات استان دنبال شده است.

وی افزود: در دیدار با دکتر نهاونیان معاون اقتصادی رییس جمهوری نیز در خصوص مباحث اقتصادی بحث و تبادل نظر شد. در جریان این سفر نشستی نیز با نمایندگان مجمع جهانی اهل بیت (ع) و همچنین صندوق توسعه حرم‌های شاهچراغ (ع)، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) با هدف حل مشکلات فراروی توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) داشتیم.

رییس جمهوری روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور، بزرگترین خطر برای دموکراسی و حاکمیت ملی را تبدیل انتخابات به تشریفات دانست و گفت: باید پاسدار اسلام، نظام، جمهوریت، نظر و خواست عامه مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد گفت:  شرایط امروز ما با همیشه متفاوت است ما در آستانه سی و هفتمین انتخابات ملی هستیم.  از آن انتخابات اولی که در فروردین سال ۵۸ شروع شد که با همه پرسی و رفراندوم شروع شد؛ بعضی‌ها از کلمه «رفراندوم» خوششان نمی‌آید اما پایه انتخابات ما از رفراندوم بود از همه پرسی شروع شده است. نظام ما روی رفراندوم است و پایه اصلی آن رفراندوم است و آن همه پرسی اول بود که تعیین کرد نظام ما جمهوری اسلامی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار