چاپ کد خبر: 30208
27 خرداد 1399

تدابیر ویژه استاندار هرمزگان در پی اوج گیری کرونا در این استان

استاندار هرمزگان گفت: تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر هرمزگان در روزهای ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ خرداد به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا در استان تعطیل خواهند بود.

تدابیر ویژه در هرمزگان بدلیل شیوع کرونا/ از قرنطیه روستاها تا تعطیلی 3 روزه همه اصناف

به گزارش اول فارس از بندرعباس، فریدون همتی ظهر امروز از اتخاذ تدابیر ویژه‌ در هرمزگان بدلیل شیوع کرونا خبر داد.

استاندار هرمزگان گفت: تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان در روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام خرداد ماه، تعطیل خواهند بود.

فریدون همتی ظهر امروز (۲۷ خردادماه) در حاشیه نشست استانی مدیریت بیماری کرونا، در استان هرمزگان، افزود:با توجه به وضعیت قرمز استان هرمزگان به لحاظ شیوع بیماری کرونا، برای مقابله با این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن، با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تمامی بازارها، پاساژها، مراکز خرید و اصناف غیرضروری در سراسر استان هرمزگان در روزهای بیست و هشتم، بیست و نهم و سی ام خرداد ماه، تعطیل خواهند بود.

وی با بیان اینکه در این مدت تنها اصناف ضروری و عرضه کننده کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم، فعال بوده و به ارائه خدمات می پردازند، تصریح کرد: ناظرین و بازرسین به ویژه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نظارت را به صورت جدی اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

همتی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت تمامی مراکز تفریحی، گردشگری، پارک ها و بوستان ها نیز در هرمزگان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: در این سه روز تعطیلات، محدودیت تردد در تمامی جاده ها، محورهای مواصلاتی و بنادر مسافری استان هرمزگان اعمال می‌شود و از هرگونه سفر غیرضروری به شهرها، روستاها و جزایر استان جلوگیری خواهد شد.

عالی ترین مقام دولت در هرمزگان با بیان اینکه تمامی روستاهای استان هرمزگان از ابتدای هفته جاری به مدت دو هفته قرنطینه هستند و ورود و سفر غیرضروری به روستاها ممنوع است، اضافه کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی، ختم و تجمع نیز در سراسر استان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداران مکلف به نظارت دقیق برای اجرای این تصمیمات هستند و با همکاری و حضور فعال نیروی انتظامی اعمال محدودیت‌ها را نظارت و اجرایی کنند.
همتی بیان کرد: از مردم شریف استان هرمزگان می خواهیم با توجه به شیوع گسترده ویروس و بیماری کرونا در هرمزگان، برای حفظ سلامتی خود، خانواده و دیگران و همچنین کمک به کادر پرتلاش پزشکی و درمان در استان هرمزگان، در این تعطیلات حتما در خانه بمانند و تردد غیرضروری نداشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیاری از بخش های بیمارستانی و تخت های مراقبت های ویژه مربوط به بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان تکمیل شده و تنها راه عبور از این وضعیت رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و عدم تردد و مسافرت است.

وی در پایان گفت: همچنین از مردم استان درخواست داریم که از برگزاری هرگونه دورهمی و مهمانی های خانوادگی نیز پرهیز کنند تا با رعایت این موارد، زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار