چاپ کد خبر: 22303
7 اسفند 1398

تشریح برنامه های جعفر قادری: بکارگیری مدیران سفارشی لغو شود

 جعفر قادری برخی از برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف تشریح کرد.

منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران کارآمد باید در فارس مدیریت کنند و مدیران سفارشی در این استان جایگاهی نخواهند داشت.

جعفر قادری 3

قادری که پیش از این سابقه حضور در دوره‌های هشتم و نهم مجلس را نیز در کارنامه فعالیت خود دارد در این دوره با شعار «ما می‌توانیم» توانست اعتماد مردم را جلب کند و در لیست چهار منتخب مردم شیراز قرار گیرد؛ قادری که دارای دکترای اقتصاد شهری و منطقه‌ای از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است،‌ در سال های ۸۴تا ۸۶ نیز شهردار شیراز بود.

وی انتخاب این شعار را با استناد بر تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: علی‌رغم تمام مشکلات در حوزه‌های مختلف بن بستی وجود ندارد و می‌توان با تکیه بر دانش فنی و سرمایه ‌های داخلی از سد مشکلات عبور کرد، هرچند لازمه موفقیت کشور ارتباطات بین‌المللی است.

این منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم، همراهی مردم را اصلی‌ترین عامل تحقق شعار «ما می‌توانیم» خواند و افزود: تأکید ما بر روی مدل‌های درون سازمانی و درون‌گرا است، توجه به عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد و تبعیض در دل این شعار است که با تحقق آن می توان به شعارهای اصلی مانند استقلال و آزادی نیز دست یافت.

وی با بیان اینکه از ماه‌ها پیش از انتخابات در فضای مجازی با مردم ارتباط گرفتم و سعی کردم با تولید محتوا مردم را مستقیما در جریان مسائل قرار  دهم، عنوان کرد: این ارتباط ایجاد شده را ادامه خواهم داد و سعی می‌کنم از این طریق مستقیما به سوالات مردم پاسخ دهم، همچنین ارتباط تنگاتنگی نیز با مسئولان و فعالان ایجاد کردم تا از این طریق بتوان با سرعت بیشتری به حل مشکلات مردم پرداخت.

تشکیل ۱۴ کارگروه تخصصی از بین نخبگان

قادری با اشاره به برخی از برنامه‌های خود برای مجلس یازدهم شورای اسلامی بیان کرد: در دوره هشتم مجلس، طرح تشکیل ۱۴ کارگروه اختصاصی را مطرح کردم که رای نیاورد، اما این طرح در شرایط کنونی با وجود ظرفیت فضای مجازی قابل اجرا است که از این طریق می‌توان با استفاده از عضویت ۲۵۶ نفر در هر کارگروه حل مشکلات را با سرعت بیشتری پیش برد، چرا که در این کارگروه‌ها می‌توان از ظرفیت کارشناسان و نخبگان برای حل مشکلات بهره برد.

نماینده منتخب مردم شیراز در انتخابات مجلس یازدهم، اتحاد و همدلی بین تمام مسئولان در تمام سطوح را گام اول پیشبرد اهداف دانست و افزود: با توجه به اینکه ما در استانی با تنوع قومی و سیاسی زندگی می‌کنیم اگر این تفاوت‌ها و اختلافات مدیریت نشود، مشکلات جدی در سطح استان به وجود می آید، بنابراین باید اتحاد سیاسی در اولویت قرار گیرد تا با تکیه بر آن مشکلات جدی را بتوان حل و فصل کرد.

وی با بیان اینکه تعیین اهداف بلندمدت و توجه به ایجاد زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف از اولویت‌های اصلی ام بوده معتقد است: حل مسائل جزئی در جوار مسائل کلی باید مورد توجه قرارگیرد تا باعث نارضایتی مردم نشود، در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی از اولویت‌های اقشار مختلف جامعه است طرح‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای حل مشکلات معیشتی و شغلی مردم باید در نظر گرفته شود که این مستلزم جذب سرمایه‌گذاران و فعال کردن واحدهای تولیدی تعطیل شده است.

قادری گفت: همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام باید به اتمام برسد تا حوزه اقتصادی بتواند با تکیه بر این ظرفیت‌ها و نیازهای مردم، فعال و پویا شود، بنابراین تا زیرساخت‌ها تکمیل نشود مشکلات حل نمی‌شود.

 منتخب مردم شیراز در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اتمام و تکمیل خطوط ریلی و جاده‌ای را یکی از راه‌های هموارسازی پروژه های اقتصادی عنوان کرد و گفت: صنعتی شدن تنها با داشتن خطوط زمینی امکان‌پذیر نیست بنابراین باید سعی کنیم تا فرودگاه‌ها تکمیل و همچنین خطوط ریلی و جاده‌ای تقویت شوند.

 قادری یکی دیگر از مشکلات استان فارس را کمبود آب عنوان کرد و افزود: ما شاهد طرح پروژه هایی مانند انتقال آب از خلیج فارس به استان‌هایی مانند کرمان هستیم که همین موضوع سبب شده تا استان کرمان بتواند برخی از مشکلات خود را حل کند اگر ما سعی کنیم که در زمینه انتقال آب به صورت ویژه ورود کنیم و این مشکل حل شود، مشکلات آب آشامیدنی، حوزه کشاورزی و صنعت ما نیز برطرف می‌شود.

تکمیل پروژه‌های پالایشگاه شماره ۲، واحدهای فولادی و همچنین تأمین زیرساخت‌های گردشگری و حل موانع در این حوزه یکی دیگر از مسائلی بود که این منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم به آن پرداخت و عنوان کرد: در حوزه تولید علم و دانش و بهداشت و درمان استان فارس می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد که در این زمینه از طریق همین کارگروه هایی که قرار است تشکیل شود این فضا را باید به سمت آسان سازی ببریم و گلوگاه های ایجاد شده و مشکلات را شناسایی کنیم و بعد از حل باعث جذب سرمایه‌گذار شویم.

حل مشکلات حمل و نقل گامی به سمت صنعتی شدن شیراز

تبدیل بزرگراه ها به آزادراه‌ از جمله مسائلی بود که مورد تاکید قادری بود و در این زمینه اعتبارات دولتی را برای ساخت جاده‌ها کافی ندانست و گفت: تبدیل بزرگراه ها به آزادراه‌ها سبب کاهش تلفات جاده‌ای، بهینه‌سازی مصرف سوخت و همچنین توسعه فضای اقتصادی و صنعتی می‌شود، این کار نیازمند اعتبارات زیادی است که فقط هزینه تبدیلی از مردم گرفته می‌شود، به طور مثال آزاد راه های شیراز- بوشهر، شیراز -عسلویه و شیراز -اصفهان باید با جدیت پیگیری شود که علاوه کاهش حجم ترافیک، و مسائل گفته شده شیراز را به سمت صنعتی شدن پیش می‌برد.

وی همچنین به برخی از مشکلات مسیرها در جاده های روستایی اشاره کرد و افزود: باید با الحاق روستاهای بالای ۱۰ هزار نفر به شهر شیراز این مشکلات را حل کنیم.

قادری با اشاره به عدم اتحاد بین نمایندگان مجلس در دوره‌های پیشین، تأکید کرد: برای اتحاد و انسجام نمایندگان باید مدیریت سیاسی استان و مدیریت‌های فرهنگی و اجتماعی و روحانی استان و همچنین مردم با تکیه بر قانون اساسی به نمایندگان کمک کنند.

این منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم متذکر شد: درست است که بیشتر کارها بر عهده دولت است اما اگر مجلس کار خود را قوی دنبال کند می‌تواند دولت را در مصوبات مجلس نگه دارد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود، بعد از اتمام کار دولت کنونی، می‌توان افراد کارآمد را در حوزه مدیریت وارد کرد و اگر بتوانیم مدیران انقلابی را جایگزین کنیم که با نگاه جهادی و انقلابی و شایسته سالاری مدیریت کنند می‌توانیم به اهداف خود نزدیک شویم، برای مدیران نباید ساعت اداری ملاک باشد بلکه یک مدیر باید جهادی در تمام وقت پیگیر مسائل باشد چرا که ساعت اداری کفاف حل مسائل را نمی‌دهد بنابراین اگر موانع را حذف کنیم شاهد موفقیت ها در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به ضرورت تکمیل ترمینال داخلی و خارجی فرودگاه شیراز بیان کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌ها شرایطی را به وجود آورد تا افراد سرمایه‌های خود را از استان خارج نکنند، اگر نماینده ای هویت خود را از مردم جدا کند و بخواهد به صورت فردی عمل کند کارها به سرانجام مطلوبی نمی‌رسد، با اتحاد و انسجام می‌توان سرعت حل مشکلات را تصاعدی کرد، بنابراین تا زمانی که در استان عقل و منطق ایجاد نشود شرایط بهبود نمی یابد.

قادری تاکید کرد:  جریان‌های سیاسی در استان شناسنامه‌دار نیستند و افراد مرتب جایگاه سیاسی خود را تغییر می‌دهند.

 بکارگیری مدیران سفارشی، لغو شود

 قادری با تأکید بر اینکه باید افراد توانمند را جایگزین مدیران بدون کارنامه موفق کرد، متذکر شد: اگر نیاز به تغییر مدیریت باشد باید در مجمع نمایندگان استان مورد بررسی قرار گیرد و ۱۸ نماینده استان بر روی این موضوع در یک فضای غیرعمومی به یک توافق برسند، جایگزین ها باید بر اساس شایسته‌سالاری افراد انجام شود و اینکه نماینده‌ای بخواهد بر اساس سفارش مدیری را انتخاب کند حرکت ناشایستی است که متاسفانه در استان فارس تاکنون وجود داشته، بنابراین باید موضوع تغییر مدیریت ها بر اساس منطق و به دور از ایجاد تزلزل در حوزه مدیریت انجام شود.

وی در پایان این گفت‌و‌گو راه تبدیل شدن به یک استان صنعتی مانند استان اصفهان را جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و افزود: از لحاظ حجم سپرده‌ها ما رتبه سوم در کشور را داریم درحالیکه در دریافت تسهیلات در رتبه ششم قرار داریم، اگر بتوانیم این سرمایه‌ها را جذب کنیم می‌توانیم استان را به قله‌های پیشرفت برسانیم.

قادری گفت: برخی کوته‌فکری‌ها باعث عقب ماندگی ما شده است که باید کنار گذاشته شود، به طور مثال در حوزه گردشگری ما جزو چهار استانی هستیم که معاونت گردشگری داریم اما چندان پیشرفتی در این زمینه نداشته ایم، همچنین ظرفیت‌های معدنی استان فارس تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته در حالیکه می‌تواند پل رشدی برای صنعت ما باشد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

باسلام ووقت بخیر راه روستای سیخ ودارنگون با چند هزار باغ شهری خیلی پر خطر وحادثه خیز است لطفاً فکری به حال جاده اش بفرمایید من الله توفیق

آخرین اخبار