چاپ کد خبر: 35440
28 شهریور 1399

تصمیم جدید وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع کود اوره

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی گفت: توزیع کود اوره با اولویت کشاورزانی که محصولات اساسی تولید می‌کنند، انجام می‌شود.

کود اوره

 به گزارش اول فارس، حمید رسولی با اعلام این مطلب گفت: نیاز کشاورزان به کود اوره بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است و با توجه به این که میزان کود اوره اختصاص یافته به بخش کشاورزی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است توزیع کود اوره با اولویت کشاورزانی که محصولات اساسی تولید می‌کنند، انجام می‌شود.
وی با اشاره به این که سهمیه تخصیصی کود اوره به بخش کشاورزی سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است، اضافه کرد: با توجه به این که نیاز بخش کشاورزی به این کود حدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی دولت، با افزایش ۲۰۰ هزار تنی میزان تخصیصی موافقت شد.
رسولی گفت: به این ترتیب امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره تحویل کشاورزان می‌شود که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آن در اختیار کشاورزانی که محصولات اساسی تولید می‌کنند قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی افزود: اگر بخواهیم همه محصولات و تمامی استان‌ها را پوشش دهیم حدود ۸۰۰ هزار تن دیگر کود اوره نیاز است و رایزنی‌های لازم در خصوص افزایش سهمیه بخش کشاورزی از این کود تولید داخل در حال انجام شدن است.
آقای رسولی ادامه داد: علت اینکه، کود به دست برخی کشاورزان نمی‌رسد این است که تولیداتشان، محصولات اساسی نیست و در اولویت تخصیص کود اوره نیستند.
وی با اشاره به این که میزان توزیع کود اوره در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده، گفت: با وجود این، سهمیه بخش کشاورزی محدود است و باید بر آن افزوده شود.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی افزود: کود فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان تأمین و بخش اعظم آن به استان‌ها ارسال شده و بخش کوچکی نیز در بنادر است که به زودی به استان‌ها ارسال می‌شود ضمن اینکه کود فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان وارد کشور شده و در حال حاضر کمبودی در خصوص تأمین این کود‌ها وجود ندارد.
آقای رسولی تصریح کرد: مشکل موجود در خصوص کود‌های فسفات و پتاس افزایش قیمت چند برابری آن‌ها به واسطه حذف ارز دولتی برای وارداتشان است که این موضوع باعث شده کشاورزان از این انواع کود استقبال نکنند.
مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی اضافه کرد: کشاورزان با قیمت‌های جدید کود‌های فسفات و پتاس هنوز نتوانسته اند کنار بیایند و من هم می‌گویم که شرکت خدمات حمایتی از افزایش قیمت این نهاده‌ها به هیچ عنوان حمایت نمی‌کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷

آزادفروشهاکودراازکجاتامین می کنندکه ۴برابرقمت میفروشندادرس کارخونه رابه
کشاورزبیچاره بدین آخه گناه ماچیه که
کشاورزیم سراغ هرصنفی رابگیری تاسودنداشته باشه کارنمیکنه جزکشاورز
بیچاره که مجبوره تولیدکنه که هم توفروش توسرش میزنندهم توخرید
تراخدابه این بیچارهها رحم کنید

ت

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۹

کشاورز همیشه زمین خورده
ومی خورد

جعفری شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

سلام مرکزهای توزیع کوردها را کمتر به کشاورزان میدهند تا بقیه آن را در بازار آزاد بفرشند

علی شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

سلام الان فروشندگان کود را احتکار میکنند تا با قیمت بالا بفروشند

جمال الدین شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

خجالت بکشید !!!
این یک بازی جدیده.
باز هم یک بازی جدید راه انداختید !!!
کشاورزها نابود بشن شما خیالتون راحت میشه !
ما درک میکنیم که دیگر شما قدرت بیان حقایق ندارید، امروعاصی عمل نکنید .
از نفرین کشاورزها و از غضب خدا بترسید.

کیان شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

سلام
با احترام من بعد از این همه اذعان به مضرات کود شیمیائی که موجب سفت وغیر قابل جذب شدن خاک آلودگی آبهای زیر زمینی به نیترات که عامل اصلی سرطان دستگاه گوارش میشود و محصول نهائی غیر ارگانیک میشود با این قیمت غیر قابل توجیه چرا جهاد کشاورزی به ترویج و معرفی کود ارگانیک ساخت داخل کشور و جایگزینی با کود شیمیائی نمیکند تا هم به تولید داخل کمک کند هم محصول ارگانیک تولید و قابل صادرت باشد هم قیمت تمام شده ارزانتر تمام شود هم سفره آب زیر زمینی احیا شود ولی با اصرار به استفاده از کود شیمیائی کیسه ای ۷۰۰۰۰۰ تومانی بازار ازاد دارد واقعا چزا؟

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

سلام. کود فسفات چی

وحید شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

با سلام. خدمت وزیر جهاد کشاورزی
احتراما. .اظهار میدارم .بعنوان یک کشاورز پارسال با ضرر محصول را برداشت کردیم. .حالا امسال با قیمت. گندم. کود نرخ جدید. چگونه می شود کشت زمستانه. ان هم بذر استراتژیک با این قیمت های سر سام. اور. کشت کرد ..خدا را شاهد میگیرم. پارسال ۱۵میلیون ضرر کردیم. .در صورتیکه دوتا پسرم هم داخل زمین کار میکردن .هر دو هم تحصیل کرده ..جناب وزیر حداقل با توجه به قیمت شخم .بذر .کود. که خودت دولت نرخ میزند. توجه کنید که تمام شدن. یک هکتار زمین کاشته شده. چه مقدار پول پای کشاورز. اب میخوره. .دست اخر با یک قیمت ناچیز ان را از کشاورز خریداری میکنید. .ایا خدا را خوش میاد .در چنین شرایط تحریم خارجی کشاورزان قدرت کاشت را از دست بدهند. .حداقل. نرخ تضمینی خرید محصولات استراتژیک را. قبل از کشت معین کنید .تا تکلیف برداشت را همگان متوجه بشوند. ..

سفیر شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

درود بر شرافتت

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

به مغازه ها اجازه فروش کود اوره به قیمت بورس بدهند

کشاورز اصفهانی شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

در بورس کود اوره را بفروشید

کشاورززحمتکش شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

آقای مسئول من که محصول اساسی نمیکارم کود اوره ازکجا تهیه کنم .توی بورس فروش آزاد بگذارید که از آنجا تهیه کنیم . ذرت و برنجمون امسال در اثر بی تدبیری بعضی مسئولین و نبود کود اوره نابود شد .شرکت خدمات که کود اوره نمیده.فروشگاههایی هم که کود اوره آزادمیفروختند هم بازرسی جلویش را گرفته لااقل به بازار آزاد کاری نداشته باشند که ما ازآنجا یا از بورس تهیه کنیم . مسئول محترم لطفا رسیدگی کن . (کشاورز اصفهانی .)

ناشناس شنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

موضوع کنار اومدن کشاورزان نیست برادر علت اینه که کشاورز وقتی حساب میکنه میبینه قیمت محصول تولیدی اش اصلا جور نمیشه با قیمت کوده دیگه با چه امیدی کود فسفات و پتاس که لازمه کشاورزی هم هست خرید کنه. گندم ۲۵۰۰تومانی کجا با پتاس ۵۲۰۰تومانی جور میشه.

آخرین اخبار