چاپ کد خبر: 6841
14 اردیبهشت 1398
قیمت توافقی دیگر چیست؟

تصمیم معاون استاندار بازار گوشت کهگیلویه و بویراحمد را به هم ریخت

تصمیم معاون استاندار بازار گوشت کهگیلویه و بویراحمد را به هم ریخت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، به دلیل تصمیم‌های غیر منتظره و غیر منطقی برخی مسئولان و متولیان امر از جمله حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بازار گوشت بویژه در مرکز استان در ۱۴۵ روز گذشته حال و روز خوشی ندارد.

مهرماه ۹۷ ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد قیمت گوشت بزو میش را ۴۴ هزار تومان و بره و بزغاله را ۵۴ هزار تومان اعلام کرد ولی در کمتر از ۶۰ روز با گران شدن دام زنده قصابان شهر یاسوج و دیگر شهرهای استان خواهان افزایش قیمت شدند.

روز به روز قیمت دام زنده در تمام نقاط کشور افزایش پیدا می‌کرد ولی مرغ جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یک پا بیشتر نداشت و معتقد بود قیمت ۴۴ و ۵۴ هزار تومان منطقی بوده و بیشتر از این تخلف است.

قصابان به نشانه اعتراض و با این توجیه که با این قیمت محکوم به شکست هستند در قصابی‌ها را قفل زدند ولی با همین شرایط و کمبود گوشت قرمز گوهرگانی از مواضع خود کوتاه نیامد و خبرگزاری تسنیم نیز با هدف تعادل بازار و کمک به مردم، سعی بر حمایت از تصمیم مسئولان با در نظر گرفتن خواسته به‌حق قصابان داشت و در به وظیفه خود عمل کرد ولی بعد از گذشت ۱۴۵ روز بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیمات گذشته مسئولان اشتباه بوده و ضربه مهلکی را به بازار و مردم وارد کرده است.

۱۰ آذرماه با روند افزایشی قیمت دام زنده قصابان یاسوجی به دلیل کوتاه نیامدن معاون اقتصادی استاندار در زمینه افزایش قیمت گوشت فرار را بر قرار ترجیح دادند و این قهر و آشتی قصابان تا ۲۰ اسفندماه ۹۷ ادامه یافت تا در نهایت گوهرگانی از مواضع خود کوتاه آمد و قیمت جدید مصوب شد، قیمتی که به دلیل بی تدبیری حوزه اقتصادی استانداری سبب به‌هم ریختگی بازار گوشت شد.

در نیمه دوم اسفندماه جعفر گوهرگانی قیمت گوشت قرمز را ۷۴ هزار تومان اعلام می‌کند و می‌گوید متقاضیان گوشت با کیفیت‌تر یعنی بره و بزغاله باید قیمت متفاوت‌تری پرداخت کنند و در واقع قیمت گوشت بره و بزغاله را توافقی اعلام کرد موضوعی که شبب شده این روزها برخی قصابی‌ها گوشت را تا ۱۰۷ هزار تومان فروش کنند و یاسوج شهر «هزار نرخ » باشد زیرا هر قصابی به قیمت دلخواه گوشت فروش می‌کند.

ناگفته نماند در ۱۰۰ روز تعطیلی قصابی‌های یاسوجی به دلیل تصمیم اشتباه حوزه اقتصادی استانداری برحی در حاشیه شهر یاسوج و کنار جاده‌های اصلی بدون نظارت‌های بهداشتی گوشت را بیش از ۹۰ هزار تومان فروش می‌کردند و برخی مردم نیز برای تامین گوشت مورد نیاز خود مجبور به رفتن به شهرهای همجوار از جمله شیراز و بهبهان بودند که این موضوع نیز سبب تحمیل فشار بیشتر به مردم بوده است.

جعفر گوهرگانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: قیمت توافقی دیگر چیست؟ قیمت گو.شت ۷۴ هزار تومان بوده و بیش از این گرانفروشی است و بازرسان صنعت، معدن و تجارت باید قصابی متخلف را به تعزیرات معرفی کنند.

جعفر گوهرگانی این را نیز گفت که من گفته‌ام گوشت قرمز با کیفیت ۷۴ هزار تومان است که با این شرایط منظور معاون استاندار از گوشت باکیفیت بره و بزغاله بوده و در این صورت بازار گوشت به هم ریخته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار