تصویب کلیات طرح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

استخدام معمیلن حق التدریس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موافقت کردند.

به گزارش اول فارس، در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون آموزش در مورد رد طرح یک فوریتی اصلاح ماده الحاقی مصوب  ۱۳۹۷.۶.۱۳ به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب  ۱۳۸۸.۷.۱۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی را بررسی کردند که بر اساس این طرح شرکت در آزمون داخلی برای استخدام در آموزش و پرورش حذف می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۱ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۹ نماینده حاضر با کلیات این طرح موافقت کردند و بر طبق گفته‌های محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی جزییات این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.

محسن علیزاده نماینده سپیدان در مخالفت با کلیات این طرح گفت: تصویب این طرح به معنی حذف آزمون استخدامی نیست، اینها کسانی هستند که ۱۴ – ۱۵ سال در دورترین روستاها درس داده‌اند حالا سن استخدام‌شان گذشته است و اگر به دادشان نرسیم از حق مسلم‌شان محروم می‌شوند.

مصطفی طاهری نماینده زنجان در موافقت با کلیات این طرح اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که نتوانسته‌اند در آزمون حداقل‌ها را به دست بیاورند، حالا می‌گوییم باید آزمون حذف شود تا الان هم ۴۵ درصد معلمان خارج از دستور آقا جذب شده‌اند و این همه کار مجلس شورای اسلامی بوده که هر بار قانونی برای یک گروه تصویب کرده در حالی که این کار در سرنوشت دانش آموزان تاثیر خواهد گذاشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار