چاپ کد خبر: 3406
16 دی 1397
معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس

توضیح تاجگردون پیرامون گرد و غبار سیمان در شیراز

70515

به دنبال پراکنش گرد و غبار سیمان در اطراف کارخانه سیمان شیراز، معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش اول فارس ،لیلا تاجگردون  ضمن اعلام اینکه تا پایان سال ۹۸ کارخانه سیمان از شیراز خارج خواهد شد، گفت: با توجه به گزارش‌های اعلامی روند احداث کارخانه جدید سیمان شیراز، حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در خصوص علت پراکنش آلودگی در دو روز گذشته پیرامون کارخانه سیمان شیراز گفت: بعد از اطلاع رسانی انجام شده، کارشناسان امروز بازدید از کارخانه داشتند و مشخص شد که فیلتر و خروجی بخش تولید این واحد صنعتی، سالم است.

تاجگردون با یادآوری اینکه کارخانه سیمان شیراز به شکل آنلاین پایش می شود، گفت: کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، طبق برنامه مشخص شده از این واحد و دیگر واحدهای صنعتی در استان فارس و شهر شیراز بازدید می کنند.

معاون حفاظت محیط زیست فارس گفت: با توجه به کاهش میزان فروش سیمان و انباشت کلینکر در انبار این واحد صنعتی، بر اثر وزش بادهای سطحی مقداری گرد و غبار در اطراف کارخانه پراکنده شده است.

وی با تصریح اینکه این موضوع باید از سوی مسئولان کارخانه سیمان مدیریت می شد، گفت: به همین دلیل اخطاریه‌ی زیست محیطی خطاب به مسئولان کارخانه صادر و ابلاغ خواهد شد.

تاجگرون تاکید کرد که مسئولان واحد صنعتی یاد شده باید برای مدیریت مشکل ایجاد شده، چاره اندیشی کنند و کارشناسان این اداره نیز به شکل مداوم، نظارت و پایش خود را انجام خواهند داد.

براساس این گزارش  ، طی روزهای گذشته شاهد پراکنش گرد و غبار سیمان در محدوده مسکونی و تجاری اطراف کارخانه سیمان شیراز بودیم که این امر موجب گلایه مندی شهروندان شده بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار