چاپ کد خبر: 36141
15 مهر 1399

تکمیل ظرفیت بیمارستانها برای پذیرش بیماران کرونایی در فارس

آخرین وضعیت مربوط به کروناویروس در فارس تا نیمه مهر اعلام شد که بر اساس این گزارش، بیش از یکصد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم اکنون در وضعیت وخیم جسمی به سر می برند.
drakbari15799 

به گزارش اول فارس از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این آمار در استودیو سلامت فارس، از افزایش موارد نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی تا مرز ۳۰۳ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه های انجام شده، تاکنون ۵۸ هزار و ۴۷۰ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

دکتر «علی اکبری» با ابراز تاسف از مرگ هشت استان فارسی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان فارس را هزار و ۳۵ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه به افزایش موارد بستری بیماران مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان فارس به ۹۱۱ مورد اشاره کرد که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار در شرایط وخیم جسمی بوده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او همچنین با اعلام خبر بهبودی ۵۲ هزار و ۵۹۷ بیمار مبتلا به کروناویروس که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ابراز امیدواری کرد در طی روزهای آینده شاهد رشد قابل توجه این شاخص در استان باشیم.

افزایش قابل توجه آمار موارد مثبت و بیماران نیازمند بستری در روزهای اخیر

این مقام مسوول در حوزه سلامت استان در پایان گزارش امروز با اشاره به افزایش قابل توجه آمار موارد مثبت و بیماران نیازمند بستری در روزهای اخیر، گفت: تمامی ظرفیت های پیش بینی شده برای بستری بیماران اشغال شده و هم اکنون با محدودیت در پذیرش بیماران مشکوک و یا مثبت قطعی مبتلا به کووید ۱۹ مواجهیم.

دکتر اکبری از عموم مردم استان خواست تا رعایت پروتکل های ایمنی و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند، استفاده از ماسک را فراموش نکنند و در مکان های تجمعی نیز حضور نیابند تا بتوانیم با لطف خداوند، همت مردم استان و تلاش کادر سلامت، این بیماری را در استان مدیریت کنیم.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار