چاپ کد خبر: 24078
28 اسفند 1398

جزئیات آخرین وضعیت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت ۳۲ نفر بیمار مبتلا به کروناویروس استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

اول فارس: «دکتر پرویز یزدان‌پناه» در خصوص ۳۲ نفر مبتلا به کرونای استان افزود: از این تعداد ۱۹ نفر مربوط به شهرستان بویراحمد، هفت نفر مربوط به شهرستان کهگیلویه، ۴ نفر مربوط به شهرستان چرام و دو نفر مربوط به شهرستان گچساران هستند.
وی اظهارکرد: از مجموع مبتلایان به بیماری کروناویروس در سطح استان ۱۹ نفر معادل ۶۲ درصد مرد و ۱۳ نفر معادل ۳۸ درصد خانم بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه مبتلایان به کرونا در استان عمدتا میانسال بوده و تنها ۴ نفر از این تعداد، دانش آموز هستند که از طریق خانواده(پدر و مادر) مبتلا شده اند، خاطرنشان کرد: دو نفر زیر ۲۰ سال، ۲۰ تا ۵۹ سال ۲۵ نفر و بالای ۶۰ سال ۵ نفر بودند.
یزدان‌پناه تصریح کرد: از مجموع افراد مبتلا به کرونا در سطح استان ۹۰ درصد در حال درمان و ۱۰ درصد ترخیص و بهبود یافتند.
وی ادامه داد: مبتلایان به کرونای استان شهری هستند و تاکنون مبتلای روستایی نداشته ایم و اگر هم باشد مقیم شهرهای آلوده به کرونا بوده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با کرونا در استان مواجهیم؟ عنوان کرد: در حال حاضر کمبود و مشکل جدی در حوزه بهداشت و درمان استان برای مقابله با کرونا وجود ندارد اما موارد استفاده از وسایل شخصی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی زیاد است بنابراین در دراز مدت نیاز داریم.
یزدان‌پناه در جواب سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشته ایم؟ تاکید کرد: سه مرگ مشکوک به کروناویروس در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم که در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج یک مورد، در بیمارستان شهید جلیل یاسوج یک مورد و در بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز یک مورد بوده است.
وی اظهارکرد: طبق آزمایش گرفته شده، دو مورد مشکوک بیمارستان‌های امام سجاد و شهید جلیل یاسوج منفی بوده اند و مورد فوت شده مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی گچساران باید آزمایش گرفته شود و تا منفی یا مثبت بودن این مورد نیز مشخص شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص صفر بودن آمار مبتلایان به کرونای امروز استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاخیر در ارسال جواب نمونه های مثبت استان از سوی آزمایشگاه به تهران علت صفر بودن آمار این استان بوده است.
یزدان‌پناه گفت: در صورتی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در خانه نمانند و رعایت نکنند باید در انتظار اپیدمی و همه گیری بیماری کروناویروس در سطح این استان باشند.
وی بیان کرد: به مردم توصیه می کنم که در خانه بمانند، مسایل بهداشتی را رعایت کنند، همچنان در تجمعات و مراسم عزا و عروسی حضور پیدا نکنند و تردد در سطح شهر و از روستا به شهر و بلعکس نداشته باشند و مهمانی نروند و مهمان هم نپذیرند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار