چاپ کد خبر: 9380
6 تیر 1398
کهگیلویه و بویراحمد آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد

جزئیات پیدا شدن جسد جوان غرق شده در رودخانه بشار یاسوج

جزئیات تکمیلی پیدا شدن جسد جوان غرق شده در رودخانه بشار یاسوج

 فرماندار دنا با اشاره به خبر پیدا شدن جسد مرد ۲۸ ساله غرق شده در رودخانه بشار یاسوج گفت: پس از تلاش های حدود سه هفته ای تیم های غواصی آتش نشانی و نیروهای هلال احمر، سپاه و نیروهای مردمی، ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه ظهر امروز پنجشنبه، ششم تیرماه بعد از ۲۲ روز جسد این مرد پاتاوه ای پیدا شد.

به گزارش وب سایت خبری ” اول فارس” علی یار علی پور روز پنجشنبه اظهار داشت: ۱۵ خرداد ماه ۹۸ حوالی ساعت ۱۲ ظهر ۲ نفر از اهالی روستای بادمگان بخش پاتاوه از توابع شهرستان دنا در رودخانه بشار محدوده روستای شترخون غرق شدند که بلافاصله یک نفر توسط نیروهای محلی نجات داده شد اما یک مرد متاهل ۲۸ ساله به نام «حسن دادگر» غرق شد که امروز جسد وی پیدا شد.

وی افزود: طبق مصوبه مدیریت بحران و تایید شورای تامین کهگیلویه و بویراحمد برای انجام عملیات انفجار در محدوده ای که احتمال می رفت جسد گیر کرده باشد، توسط سپاه فتح استان انفجار صورت گرفت و جسد مرد ۲۸ ساله پیدا شد.

بیش از ۱۸ نفر در سه ماهه اول سال جاری در رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد غرق شده‌اند که تعدادی از آنها با امدادرسانی اورژانس و انتقال به بیمارستان‌های استان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

رودخانه بشار بویراحمد (یاسوج) از جنوب شرقی بویراحمد علیا و از کوه‌های اردکان و ممسنی در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سوی شمال شرقی بویراحمد سفلی پیش می‌رود. سرچشمه‌های اصلی این رود، نهرهای گنجگون تیز آب و تنگ سرخ است.
این رودخانه که بیشتر در شرق و شمال شرقی کهگیلویه و بویراحمد جریان دارد، در مسیر خود از شهر یاسوج عبور می‌کند.
پس از عبور از شمال شرقی منطقه و پس از ورود به رودخانه خرسان، در پوزهٔ شمالی دنا، از شمال مناطق بویراحمد سفلی و طیبی گذشته و با نام بارز به رود کارون می‌پیوندد و به سوی خلیج فارس سرازیر می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.
در سه سال اخیر در مجموع حدود ۳۰ نفر در رودخانه‌ها و آبگیرهای استان به دلیل غرق شدگی جان باختند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار