چاپ کد خبر: 2591
20 آذر 1397

حال ایرج دانایی فرد پیشکسوت فوتبال وخیم شد

 مدیر بیمارستان نمازی شیراز حال ایرج دانایی فر بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران را وخیم اعلام کرد و گفت: با وجود تلاش پزشکان، حال عمومی این ورزشکار پیشکسوت خوب نیست.

n83131428 72712706

به گزارش اول فارس ، دکتر مهدی ماهر شامگاه سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز وخامت حال دانایی فر که به علت سیروز (التهاب شدید) کبدی بستری است بیشتر شد و تا مرحله ایست قلبی نیز پیش رفت اما پزشکان همچنان تلاش می‌کنند او به زندگی بازگردد.
مدیر بیمارستان نمازی شیراز ادامه داد: چندین مرحله آندوسکوپی و آزمایش های تخصصی از دانایی فر گرفته شده است اما نشانه هایی از خونریزی داخلی در او دیده شده است.
ماهر با بیان اینکه متخصصان بیمارستان نمازی همه تلاش خود را برای بهبودی این چهره ملی ورزشی انجام می‌دهند گفت: متاسفانه این ورزشکار کشورمان با نشانه هایی از وخامت در سیستم داخلی به بیمارستان منتقل شد و احتمال بهبودی او چندان امید بخش نیست.
ایرج دانایی فرد در سال ۱۳۲۹در تهران متولد شد و با شروع فوتبال حرفه ای به تیم استقلال که پدرش علی دانایی یکی از بنیانگذاران این باشگاه بود، پیوست.
او در سال ۱۹۷۸ مقابل تیم ملی اسکاتلند در جام جهانی آرژانتین نخستین گل تیم ملی ایران در این بازی ها را به ثمر رساند.
دانایی فرد پس از درخشش در جام جهانی ۱۹۷۸ به عضویت تیم منتخب جهان درآمد و در بازی خداحافظی پله اسطوره فوتبال برزیل نیز به همراه آندارنیک اسکندریان دیگر بازیکن تیم ملی ایران شرکت کرد.
وی پس از ان دیدار به تیم کاسموس آمریکا پیوست و پس از چندین سال بازی در این تیم دوباره به ایران بازگشت.
این پیشکسوت فوتبال ایران از ابتدای هفته به دلیل نارسایی کبدی در بیمارستان بستری است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار