چاپ کد خبر: 7011
18 اردیبهشت 1398
به بهانه عیادت رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی :

حکایت سوختن مأمور نیروی انتظامی برای نجات راننده

رئیس علوم پزشکی شیراز از مامور فداکاری که برای کمک به یک راننده، دچار سوختگی شد، عیادت کرد.

عیادت رئیس علوم پزشکی شیراز از مامور فداکار

به گزارش اول فارس از شیراز، وحید خسروانی مامور فداکاری است که برای کمک به یک راننده، دچارسوختگی شده و حالا رئیس علوم پزشکی شیراز ضمن عیادت از او اعلام کرد که دانشگاه همه مراحل درمان اینمامور فداکار را انجام می‌دهد.

حکایت سوختن مأمور نیروی انتظامی برای نجات راننده دچار حریق، حکایت فداکاری است، ستوان «وحید خسروانی»، جوانی از دیار فارس که واژه خدمت را به شیواترین گونه، معنا کرد.

این بار حکایت مأمور پلیس؛ حکایت سوختن دل است و سوختن جان. حالا این مأمور وظیفه شناس با سوختگی ۲۹ درصد در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز بستری است و علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس جانفشانی اش بر بالین او حاضر شده و از تلاشش تقدیر می‌کند.

این ستوان ۲۸ ساله نیروی انتظامی به نام وحید خسروانی ماجرا را اینگونه برای رئیس دانشگاه توضیح می‌دهد: حوالی ظهر روز پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت بود، در نیک شهر استان سیستان و بلوچستان برای گشت زنی عازم منطقه شدیم که در هنگام انجام مأموریت، نگاهم به پژو ۴۰۵ دودی رنگی که بر اثر برخورد با کوه در حال سوختن بود افتاد، سریع خودم را در کنار خودرو رساندم، بوی بنزین منطقه را فرا گرفته بود، زبانه‌های آتش بیشتر و بیشتر می‌شد، جوان بلوچی در خودرو در حال سوختن بود، بدون هیچ درنگی تلاش کردم خودم را به کنار خودروی دچار حریق برسانم و جوان بلوچ را نجات بدهم.

روایت تسنیم از جانفشانی مامور نیروی انتظامی که دچار سوختگی شد

همین که خودم را به خودرو رساندم، تلاش کردم به سرعت در را باز کنم، انگار ثانیه‌ها کورس سرعت را داشتند، با تمام توان سعی کردم او را بیرون بکشم، ولی تلاشم بی فایده بود به نظرم پای راننده در زیر پدال گیر کرده بود و بیهوش به فرمان چسبیده بود که به ناگاه ماشین منفجر شد.

وحید گریه امانش را می‌گیرد و با چشمان خیس از رئیس دانشگاه تشکر می‌کند که بر بالینش حاضر شده، بهادر که گرم صحبت‌های این جوان شده، تلاش او را ستودنی می‌داند و می‌گوید: تلاش شبانه روزی مأموران سبز پوش ناجا و دیگر نیرو‌های مسلح قابل تقدیر است و فداکاری آنان برای هیچ کس پوشیده نیست، امنیت امروز کشور به پاس جانفشانی‌های امثال شما است و امروز ایران به عنوان امن‌ترین کشور در منطقه به شمار می‌رود.

بهادر، نوع ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران سوختگی در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) را مهم توصیف کرد و گفت: سوختگی یکی از دردناک‌ترین و پرخرج‌ترین بیماری‌ها است و امروزه با برخورداری از پزشکان حاذق در این بیمارستان، امکان درمان سوختگی بالای ۶۰ درصد و نجات بیماران از مرگ حتمی فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مرکز آموزشی درمانی سوختگی امیرالمومنین (ع) شیراز یکی از مراکز درمانی مهم کشور است که در ارائه خدمات فوق تخصصی به بیماران سوختگی خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهد، افزود: این مرکز به طور متوسط در طول سال، به دو هزار و ۵۰۰ بیمار، خدمات درمانی ارائه می‌کند و در عین حال این مأمور فداکار نیز تا بهبودی مناسب تمام مراحل درمان خود را سپری خواهد کرد.

شامگاه سه شنبه هفدهم اردیبهشت، بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه سرپرست روابط عمومی این دانشگاه به پاس جانفشانی مأمور وظیفه شناس نیروی انتظامی، از او عیادت کرد.”منبع:باشگاه خبرنگاران جوان”

#اول فارس ، پایگاه خبری استان فارس ، شیراز و شهرستانهای استان فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار