چاپ کد خبر: 15864
1 آبان 1398

خبری خوب برای حال بد کشاورزی ایران: حجتی استعفا داد ؟!

“سایت دهقان نیوز نوشته است :منابعی از درون دولت  اطلاع دادند محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی استعفای خود را تقدیم رییس جمهور کرده است و ظاهرا بر استعفای خود اصرار دارد.در این خصوص معلوم نیست که استعفای حجتی بدلیل تصمیم اخیر دولت در تضییع امکانات و اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه بازپس گیری قانون انتزاع و همچنین قیمت اعلام شده نرخ گندم است یا دلیل آن چیز دیگری است؟ “

به گزارش اول فارس محمود حجتی که سالیان درازی است با تیمی از مدیران ثابت وخاص در اصلی ترین مراکز تصمیم گیری بخش کشاورزی استقرار یافته اند و عملا از تیر رس هرگونه انتقاد، سوال و استیضاح نماینده گان نیز مصون بوده است .

در دوران وزارت چندین ساله محمود حجتی بخش کشاورزی دچار تغییر و تحول مثبتی نشد و سازمانها و شرکتهای تابعه این وزارت خانه عملا دچار سردرگمی ، بن بست و یا ورشکستگی شده اند، کمتر کسی است که از وضعیت سازمان تعاون روستائی، شرکت پشتیبانی امور دام ، انواع شرکتهای با پیشوند جهاد از جهاد استقلال گرفته تا جهاد سبزو…، مراکز تحقیقات دام وطیور و…بی اصلاع باشد.

هر چند وضعیت معیشتی و حقوق دریافتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی نیز به گونه است که این بخش از کارکنان دولت نیز عملا از کم تحرکی،بخیالی و پاسخگو نبودن مسئولین این وزارت خانه در برابر حقوق بدیهی و مسلم شغلی خود نیز در رنج بسیار بوده اند و فریاد اعتراض آنان هرگز توسط هیچ کسی شنیده نشد.

نکته مهم در این میان بی تفاوتی و ملاحظه کاری عجیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعامل با این وزارت خانه است که در سالهای اخیر عملا باعث رکود و بی تفاوتی بیش از پیش این وزارت خانه در برابر مطالبات بحق کشاورزان شده است.

خبر استعفای محمود حجتی شایعه باشد یا درست در هر صورت حکایت از این دارد که بخش کشاورزی ایران پر از چالش ها و گرفتاری کشاورزان بی پناه ایرانی است،شاید استعفای محمود حجتی بتواند بارقه ای از امید را به پهندشت های این سرزمین باز گرداند.

برخی ازشرکتهای تابعه این وزارت خانه عبارتند از:

شرکت شهرک های کشاورزی ،شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی، شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام،موسسه پژوهش های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، موسسه جهاد استقلال،موسسه جهاد توسعه،شرکت سهامی کشاورزی و دامپروری سفید رود،موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر ، سازمان تحقیقات کشاورزی،

همچنین:

سازمان امور اراضی کشور
سازمان امور عشایر ایران
سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی
سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور
سازمان دامپزشکی کشور
سازمان حفظ نباتات کشور
سازمان شیلات ایران
سازمان چای کشور
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۴۲

بعید میدونم خودش و مدیران….. از خودش دو دستی چسبیدن به میزاشون و مال دنیا،برخی مدیراش هر کدوم سه بار باز نشست شدن

ناشناس پنجشنبه , ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

انشاا..که داره میره.دل خیلی ها خوشحال شن..از ترس کسی چیزی نگفت..والا همه خوشحال میشن بره..بدبختمون کرد

ناشناس پنجشنبه , ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

نابود کرد وزارت خونه رو و کارمندان جهاد رو

کشاورز پنجشنبه , ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۶:۴۹

انشالله که استعفا داده باشه

آخرین اخبار