چاپ کد خبر: 35704
3 مهر 1399

اقدام جالب اهالی یک روستا در فارس برای حمایت از محیط زیست

خرید ورها سازی پرندگان در خفر استان فارس

به گزارش اول فارس، جمعی از اهالی روستای کرفت از توابع شهرستان خفر برای نخستین بار با خرید و جمع‌آوری ۳۰۰ پرنده اسیر در قفس‌، آنها را در طبیعت این منطقه رها کردند.

یکی از فعالین فعال محیط زیست شهرستان خفر، روز پنجشنبه ۳ مهرماه با اعلام این خبر اظهار داشت: جمعی از جوانان و نوجوانان دوستدار محیط زیست روستای کرفت با هدف حفظ و ‌نگهداری پرندگان، جلوگیری از انقراض آنها و همچنین فرهنگ‌سازی در این زمینه، این ۳۰۰ پرنده را که از گونه‌های تیهو، مرغ شاخدار، کبک، بلبل و… بودند و در قفس نگهداری می‌شدند، خریداری و در طبیعت جایی که به آن تعلق دارند، رها کردند.

علیرضا عباسی افزود: این دوستداران محیط زیست، برای خرید این پرندگان ۵۰ میلیون ریال هزینه کردند و امید می‌رود با تلاش و حمایت‌های این همیاران طبیعت، این امر موجب ازدیاد نسل این پرندگان زیبا و کمیاب در این منطقه شود.

وی ادامه داد: شکار، آتش‌سوزی، و انقراض گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری از عواملی است که به محیط زیست آسیب می‌رساند و باعث نابودی این سرمایه گرانبها می‌شود، سرمایه‌ای که نسل به نسل، ‌دست ‌به ‌دست شده تا انسان‌ها از این نعمت الهی بهره ببرند و دوستداران محیط زیست با عشق به طبیعت و نیت خیر پا به عرصه میدان می‌گذارند، تا نگذارند این ‌نعمت‌های خدادادی دستخوش تغییر و نابودی شود.

شهرستان خفر در فاصله ۱۰۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

ازشماانسانهای آزاده و بامرام متشکریم. کارتان واقعا تحسین برانگیز بود.خداوند به شما سلامتی ودل خوش عطاکند

آخرین اخبار