چاپ کد خبر: 30466
1 تیر 1399

خرید حمایتی گوجه فرنگی در فارس آغاز شد+جزئیات

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی به قیمت هر کیلو هزار تومان در استان فارس آغاز شده است.

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی در کردستان/ پیش بینی تولید 120 تن در ...

به گزارش اول فارس، هدایت الله رحیمی مدیرکل سازمان تعاون روستایی فارس گفت: طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی از ۲۶ خرداد در شهرستان‌های زرین دشت، قیروکارزین، داراب، فراشبند، خنج، ممسنی، رستم و کازرون اجرا شده است و تا پایان برداشت گوجه فرنگی ادامه دارد.

او افزود: در این طرح از همکاری دوکارخانه رب گوجه فرنگی در مرودشت و کازرون که از ظرفیت و نقدینگی لازم برای پرداخت پول کشاورزان برخوردارند، استفاده شده است.

 رحیمی با بیان اینکه در طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان به قیمت هر کیلو هزار تومان خریداری می‌شود، اظهارداشت: ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومان آن بسته به نوع گوجه فرنگی از سوی کارخانه‌های رب گوجه فرنگی پرداخت شده و مابقی توسط سازمان تعاون روستایی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی فارس با بیان این که محل تامین اعتبار برای اجرای این طرح تعیین شده است، اظهارداشت: تلاش می‌شود نهایتاً ظرف ۴۰ روز پول گوجه فرنگی کاران از سوی کارخانه داران و شرکت تعاون روستایی پرداخت شود.

رحیمی ادامه داد: سطح زیر کشت پیش بینی شده برای گوجه فرنگی در این فصل، ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار تعیین، سهم هر منطقه برای کشت این محصول مشخص و به مراکز خدمات کشاورزی، کشاورزان و فرمانداران اعلام شده بود.

او تاکید کرد: این در حالی است که متاسفانه کشاورزان به توصیه‌ها اعتنایی نکرده و سطح زیر کشت به حدود ۲۵ درصد بیشتر از میزان اعلامی، افزایش یافت و به ۷ هزار هکتار رسید.

رحیمی گفت: مازاد گوجه فرنگی در بازار، باعث شد که قیمت‌ها به شدت سقوط کرده و مرغوب‌ترین نوع گوجه فرنگی، در میدان میوه و تره بار بین ۱۲۰۰ تا ۲ هزار تومان عرضه شود.

مدیرکل سازمان تعاون روستایی فارس با بیان اینکه قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورزان به مراتب از قیمت‌های مذکور کمتر بود، اظهار داشت: قیمت‌ها به نحوی کاهش داشت که به هیچ عنوان پاسخگوی هزینه کشاورزان نبود.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار