چاپ کد خبر: 32208
26 تیر 1399

خرید کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها

برای انتخاب درست و هوشمندانه هر کدام از بخش‌ها و عناصر در دکوراسیون منزل باید اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با آن‌ها به دست آورد تا در نهایت بتوان دقیق و اصولی پیش رفته و انتخابی مناسب داشت. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع انواع کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها بپردازیم.

انتخاب بخشی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در استحکام، طول عمر و همین‌طور زیبایی طراحی داخلی خانه خواهد داشت، چیز‌هایی مثل کاشی و سرامیک، کاغذ دیواری، کابینت و… به همین دلیل هم هست که معمولاً در مقوله بازسازی و یا طراحی منزل توجه به این مسائل حرف اول را می‌زند و بخش زیادی از تمرکز صاحب خانه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

خرید کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها

به طور کلی برای انتخاب درست و هوشمندانه هر کدام از بخش‌ها و عناصر در دکوراسیون منزل باید اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با آن‌ها به دست آورد تا در نهایت بتوان دقیق و اصولی پیش رفته و انتخابی مناسب داشت. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع انواع کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها بپردازیم و شما را با این عنصر محکم و تأثیرگذار در دکوراسیون منزل آشنا کنیم.

درباره کاشی و سرامیک

به طور کلی استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون منزل با اقبال خوبی روبه‌رو شده و به همین دلیل هم هست که معمولاً یکی از اولویت‌ها و انتخاب‌های صاحبان خانه و یا طراحان داخلی به شمار می‌آید. طبیعتاً این محبوبیت ناشی از مزایای بسیاری این متریال است. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که کاشی و سرامیک را به انتخاب‌های هوشمندانه‌ای تبدیل می‌کند سازگاری با محیط زیست و البته بهداشتی بودن آن‌هاست.

علاوه بر این معمولاً کاشی و سرامیک‌هایی که در بازار تولید و عرضه می‌شوند ضد حساسیت بوده و از پوشش سخت و مقاومی در برابر عواملی همچون ضربه برخوردار هستند. این متریال‌ها غالباً ضد آب هستند می‌توانند با درخشش خود، جلوه خاصی را به فضای خانه شما ببخشند.

خرید کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها

امروزه مدل‌های بسیار متفاوتی از کاشی و سرامیک‌ها در بازار موجود هستند و می‌توانند دست شما را برای انتخاب‌هایی متنوع و متفاوت و البته متناسب با فضای خانه‌تان باز بگذارند. به همین دلیل هم هست که امروزه طراحان و معماران بسیاری از این متریال‌ها به عنوان انتخاب‌های اصلی خود یاد می‌کنند. شما می‌توانید کاشی و سرامیک‌هایی متناسب با فضای آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حتی اتاق پذیرایی خود پیدا کنید و فضای خانه‌تان را متفاوت‌تر و شیک‌تر طراحی نمایید.

انواع کاشی و سرامیک

همان‌طور که پیش از این اشاره شد کاشی و سرامیک‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند از تنوع بالایی برخوردارند و به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم نمود. در ادامه شما را با انواع کاشی و سرامیک آشنا می‌کنیم.

  • تراورتن

تراورتن یکی از انواع سنگ آهک سفید است که معمولاً به عنوان یکی از سنگ‌های طبیعی متخلخل شناخته شده و در صنعت معماری و دکوراسیون نیز کاربرد بسیاری دارد. این نوع از کاشی و سرامیک مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل نیز غالباً در نمای ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این حال در بسیاری از مواقع می‌توان برای طراحی داخلی منزل نیز روی آن حساب کرد.

  • سرامیک

سرامیک نیز یکی دیگر از متریال‌هایی است که معمولاً در قالب‌گیری‌ها به صورت مربعی طراحی شده و در طراحی داخلی خانه به وفور مورداستفاده قرار می‌گیرد. معمولاً گفته می‌شود که استفاده از کاشی‌های سرامیکی به مراتب بهتر از کاشی‌های چینی است، چراکه ناخالصی کمتری داشته و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. شما می‌توانید کاشی‌های سرامیکی برای فضا‌هایی همچون پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… استفاده کنید.

  • سنگ مرمر

یکی دیگر از گزینه‌هایی که غالباً برای کفپوش‌های خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد سنگ مرمر است. این نوع از کفپوش قابلیت شست‌وشو داشته و از دوام بسیار بالایی نیز برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این متریال هزینه بالای آن است که معمولاً باعث می‌شود بسیاری از افراد از تهیه و خرید آن اجتناب کنند. با این حال اگر محدودیت مالی ندارید باید این را بدانید که سنگ مرمر می‌تواند زیبایی منحصربه‌فردی را به دکوراسیون منزل شما ببخشد.

امروزه در طراحی ساختمان‌های لوکس و مدرن می‌توان سنگ مرمر را به عنوان یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها به شمار آورد. این متریال هم برای نمای خارجی ساختمان انتخاب خوبی است و هم به عنوان عنصری تأثیرگذار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شناخته می‌شود. نوعی از تلفیق سبک‌های کلاسیک و مدرن در این سنگ باعث می‌شود که فضای خانه شما متفاوت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

  • چوب فاکس

چوب فاکس نیز یکی دیگر از متریال‌هایی است که در دسته انواع کاشی و سرامیک قرار می‌گیرد و امروزه نیز از بازار بسیار داغی برخوردار است. این متریال طرحی شبیه به چوب داشته و از دوام بسیار بالایی نیز برخوردار است. به همین دلیل هم شما می‌توانید از آن به عنوان جایگزین مناسبی برای پارکت خود استفاده نمایید.

نکته دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که نگهداری از چوب فاکس بسیار راحت است و به همین دلیل نیز شما می‌توانید از این متریال برای فضا‌های مختلفی اعم از پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب و… استفاده کنید.

  • موزاییک

این متریال نیز به عنوان یکی از محبوب‌ترین کاشی‌ها در طراحی فضای داخلی خانه شناخته می‌شود. موزاییک‌های تزئینی معمولاً برای پوشاندن و طراحی دیوار انتخاب‌های بسیار ایده آلی هستند و می‌توانند ظاهر منزل شما را به کلی تغییر دهند. به همین دلیل هم هست که غالباً از این متریال برای پوشش دیوار حمام و یا فضای بین کابینتی آشپزخانه استفاده می‌شود.

خرید کاشی و سرامیک و قیمت آن‌ها

قیمت کاشی و سرامیک

یکی از مسائلی که در رابطه با خرید کاشی و سرامیک باید در نظر بگیرید این است که علاوه بر خرید این محصولات شما باید بابت نصب آن‌ها نیز هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید. امروزه با توجه به نوسانات قیمت‌ها و همین‌طور تنوع بالای انواع کاشی و سرامیک نمی‌توان قیمت مناسبی را برای آن‌ها مشخص کرد، بلکه قیمت کاشی و سرامیک و البته نصب آن‌ها به عوامل مختلفی اعم از نوع کاشی و سرامیک، نوع طرح و نقش، جنس کاشی و سرامیک، متراژ و حجم کار، برند موردنظر و… بستگی دارد.

توصیه‌ای که برایتان داریم این است که پیش از خرید حتماً با متخصصان و افراد باتجربه مشورت کنید تا در نهایت بتوانید محصولی باکیفیت و البته متناسب با فضای خانه خود انتخاب کنید.

منبع: ostadkar

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار