چاپ کد خبر: 6957
17 اردیبهشت 1398
مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس

دارا کیانی: نبود احزاب قوی، موجب استقبال از فضای مجازی شده است 

تصویر مرتبط

به گزارش پایگاه خبری اول فارس ،مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس، سه شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی موارد و مشکلات پایگاه های اطلاع رسانی استان فارس در شیراز افزود: فضای مجازی را امروز باید یک فضای حقیقی دانست چرا که همه ما به نوعی در تمام مراحل زندگی با آن در ارتباط هستیم.

دارا کیانی افزود: بسیاری از مباحث در جامعه ما وجود دارد که می توان به ۲ شکل با آن برخورد کرد، یا بدون هیچگونه اقدامی صورت مساله را پاک و یا اینکه نسبت به حل آن مساله اقدام کنیم.
وی ادامه داد: امروز فضای مجازی که در حقیقت به فضای حقیقی تبدیل شده به گونه ای پیش رفته که نمی توان آن را حذف کرد بلکه باید برای رفع مشکلات و کاهش آسیب های ناشی از آن راهکار ارایه دهیم.
او اظهار داشت: یکی از علت های توجه زیاد مردم به فضای مجازی در کشور ما، نبود احزاب قوی و رسانه های مستقل است و اگر اینگونه بود بی شک از میزان اقبال و توجه به فضای مجازی هم کاسته می شد.

 سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتای استان فارس  هم در این نشست گفت : افرادی که در فضای مجازی دچار ضرر و زیان می شوند و از آنها کلاهبرداری می شود مقصر اصلی خودشان هستند چرا که مجرمان و کلاهبرداران با استفاده از عدم آگاهی آنها نسبت به فضای مجازی به آنها خسارت وارد می کنند.
رئیس پلیس فتا فارس بیان کرد: به دلیل ناآگاهی این دسته از کاربران از فضای مجازی، شاهد افزایش جرایم در این فضا هستیم.
این مقام انتظامی اظهار داشت: قابلیت های فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست اما باید مراقب تهدیدها و آثار مخرب آن نیز بود و اینکه همه مجموعه ها در کنار هم تلاش کنند تا خطرات و آسیب های این فضا روز به روز کاهش یابد و کاربران نسبت به این فضا آگاهی لازم را کسب کنند.
رجبلی، با اشاره به روند رو به افزایش شمار کاربران فضای مجازی، گفت: علت بسیاری از مشکلات و مسایلی که امروز از ناحیه فضای مجازی به جامعه تحمیل می شود این است که زمانی که این فناوری وارد کشور شد برای آن آموزش صحیح و برنامه نداشتیم.
وی، همچنین به کاهش سن جرم در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تلاش برای تامین آینده روشن فرزندان و کودکان جامعه از دغدغه همه ماست بنابراین باید برای حفاظت از آنها در مقابل افراد سودجو، تمام توان و کوشش خود را بکارگیریم.
رجبلی ادامه داد: پایین بودن هزینه ارتکاب جرم در جامعه سبب شده که شاهد افزایش برخی از جرائم باشیم.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان فارس در ادامه افزود: ناآگاهی بیش از ۸۰ درصداز کاربران که در فضای مجازی فعال هستند، عامل اصلی جرایم اینترنتی است.

**پاسخگو کردن مدیران از قابلیت های فضای مجازی است
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس هم، یکی از علل توجه مردم به فضای مجازی را در دسترس بودن آن نسبت به دیگر رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی دانست و بیان داشت: به نظر می رسد که امروز فضای مجازی در کشور به عنوان یک رسانه، جای خود را باز کرده است.
ابراهیم استوار میمندی افزود: فضای مجازی بر فضای روانی جامعه بسیار موثر است و می تواند ضمن کمک به ارتقای سطح مدیریت ها، مدیران را وادار به پاسخگویی کند.
وی ادامه داد: گسترش و فعالیت فضای مجازی در کشور سبب شد که مسئولان، مراقب رفتار و گفتار خود باشند و خود را در مقابل افکار عمومی ملزم به پاسخگویی بدانند.
او اظهار داشت: با توجه به نقشی که فضای مجازی در جامعه ایفا می کند و جایگاهی که دارد، این فضا می تواند در
در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری که دوم اسفند ۹۸ برگزار می شود، تاثیر شگرفی داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار