چاپ کد خبر: 10787
9 مرداد 1398

دبیر جامعه روحانیت شیراز: تولید ماشین نیسان به نام “قشقایی” توطئه ای انگلیسی بود

دبیر جامعه روحانیت شیراز

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، گفت: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام “قشقایی” توطئه ای انگلیسی بود، برای اینکه بگویند قشقایی‌ها از ما هستند.

به گزارش اول فارس ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، عصر امروز در دیدار اعضای هیئت‌امنای موکب عشایری حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی‌های ایران در کربلا که در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به این که هر وقت نامی از عشایر برده می‌شود، شجاعت، سلحشوری و سخت‌کوشی آنان در نظرها پدید می‌آید، اظهار داشت:  تاریخ عشایر این‌چنین نشان داده است.

وی با بیان اینکه در فراز و نشیب‌ها، عشایر بیش از همه در کنار ملت ایران بوده اند، افزود: عشایر در دفاع از اسلام بیشتر از همه چیز مایه گذاشته است که نمونه‌ای از آن را در جنگ هشت‌ساله دفاع مقدس مشاهده کردیم.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه جز خاطره‌های خوب و شیرین از عشایر چیزی در یادها نداریم، تصریح کرد: طرح برنامه‌ریزی برپایی موکب عشایری قشقایی‌ها باید به سمت گسترش پیش رود درواقع به سمتی پیش رود که نماد کشوری یا حتی جهانی داشته باشد، چراکه پیشتاز این جریان در این عرصه متعلق به شما قشقایی‌ها است.

وی حضور مسیحیان، ارامنه و برخی از طوایف اهل سنت بالباس سنتی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خادمین موکب قشقایی‌ها در کربلا باید مقید به پوشیدن لباس و استفاده از نماد عشایر باشند، چراکه این نماد از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری با اشاره به فعالیت‌های دشمن برای جدایی عشایر از کشور و نظام مقدس اسلامی، بیان کرد: یکی از فعالیت‌های دشمنان برای جدایی عشایر از نظام، طراحی و تولید ماشین نیسان به نام “قشقایی” توطئه ای انگلیسی بود، برای اینکه بگویند قشقایی‌ها از ما هستند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) شیراز با تأکید بر اینکه برخی به دنبال جدایی عشایر قشقایی از نظام اسلامی هستند، بیان داشت: با توجه به اینکه تعداد عشایر در کشور کم نیست، در تلاش باشید تا موکب عظیمی با حضور همه عشایر در اربعین حسینی برپا کنید، همچنین باید بالباس و نماد قشقایی برای پیاده‌روی اربعین به زیارت مضجع شریف سیدالشهدا(ع) بروید، چرا که این تیری در چشم دشمنان و نظام سلطه خواهد بود.

وی گفت: دشمنان به دنبال توطئه هستند و شما با این فعالیت می‌توانید نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب کنید، یکی از ویژگی‌هایی که در عشایر بوده و همچنان وجود دارد تعصب و تعهد به دین، اسلام و تشیع است، ازاین‌رو باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و فعالیت‌ها را گسترش دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار