چاپ کد خبر: 5311
16 اسفند 1397

دختری با رؤیاهای تُرش لواشکی

فاطمه تمدن ۲۳ساله است. او فوق‌دیپلم نقشه‌کشی معماری دارد. از دوران دبیرستان کمی متفاوت‌تر از بقیه دخترهای هم‌سن و سالش رفتار کرده است. «یادگیری مهارت‌ها علاوه بر تحصیل » همان رفتار متفاوت اوست؛ شرکت در دوره آموزشی شناخت داروها، یادگیری عکاسی و دوره‌های دیگری که با هدف شروع یک کسب‌وکار در برنامه زندگی‌اش قرار داده اما زندگی در شهر کوچکی مثل داراب، محدودیت‌های زیادی برایش به همراه دارد. در شهرهای بزرگ امکانات بیشتری وجود دارد اما فاطمه آدمی نبوده که نگاهش به کمبودها و محدودیت‌ها باشد.

بعد از فارغ‌التحصیلی از درس، در یک آتلیه مشغول به‌کار می‌شود اما داشتن یک شغل او را قانع نمی‌کند. او در ذهنش دنیای بزرگ‌تری را ترسیم کرده است. روزی چند سبد میوه از روستاهای اطراف توسط اقوام به خانه‌شان می‌آید. حجم زیادی میوه که از مصرف خانواده هم بیشتر است. جرقه یک ایده در ذهن فاطمه آغاز یک ماجرای شیرین است. فاطمه به کمک مادر میوه‌ها را تبدیل به لواشک می‌کند و از طریق اینستاگرام به اطلاع اقوام و دوستان می‌رساند.

برای نخستین‌بار ۱۰نفر از اقوام و دوستان لواشک‌های او را می‌خرند. او این اتفاق را نقطه عطف زندگی خود می‌داند اما خصیصه یادگیری فاطمه باعث می‌شود در فضای مجازی به‌دنبال یک مزیت برای محصول خود تحقیق کند. بعد از مدتی بررسی تصمیم می‌گیرد لواشک‌هایش را در قالب طرح گل رز و در جعبه‌های طرح قلب برای نوعروسان و نامزدها تولید کند. فاطمه کرکره فروشگاهش را در اینستاگرام بالا می‌زند مزیت رقابتی، اعتمادسازی برای جلب مشتریان و تجویز بهترین لواشک‌های تولید شده با میوه درجه‌یک، راهگشای موفقیت او می‌شوند. تا آنجا که صفحه او تبدیل به یکی از بهترین فروشگاه‌های لواشک ایران و کسب‌وکار خانگی او بلافاصله تبدیل به یک کسب‌وکار خانوادگی می‌شود.

در ادامه افراد دیگری نیز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از کسب‌وکار او بهره‌مند می‌شوند.

امروز بیش از ۶۰ هزار نفر صفحه او را دنبال می‌کنند. او پا در مسیری تازه گذاشته؛ محصولات جدید و تجربه‌های جدیدتر. تجربه فاطمه ثابت می‌کند که باید بپذیریم اگر ترس را از وجود خود دور کرده و ایمان را جایگزین آن کنیم، مطالعه، یادگیری و اقدام می‌تواند رؤیاهایمان را تحقق بخشد؛ مانند فاطمه، دختری با رؤیاهای ترش لواشکی.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سوسن سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

لواشکهاش بینظیره
سایت هم داره

ناشناس دوشنبه , ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

سلام …من چطور میتونم سفارش‌ لواشک بدم

پروین معماری یکشنبه , ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۰۰

سلام.خدا قوت سفارش لواشک داشتم چگونه می توانم.

الناز شنبه , ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

چه جوری سفارش بدم

آخرین اخبار