چاپ کد خبر: 1872
27 آبان 1397

درد دل‌های فرماندار سابق شیراز در آئین تکریم و معارفه

13961114001324 Test PhotoH

آئین تکریم و معارفه فرماندار سابق شیراز و سرپرست فرمانداری شیراز، با یادآوری رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان دفاع مقدس همراه بود.به گزارش اول فارس به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، ظهر امروز آئین تکریم و معارفه حیدر عالیشوندی فرماندار سابق شیراز و اسفندیار احمدی منش سرپرست جدید فرمانداری شیراز با حضور مسؤولان استانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این آئین عالیشوندی فرماندار سابق شیراز با عنوان اینکه هیچ‌گاه برای گرفتن مسؤولیت فرمانداری رغبتی نداشته است، اظهار داشت: بنده ۲ بار در زندگی، احساس تکلیف کردم که یکبار آن در عملیات خیبر بود و بار دوم نیز در پذیرفتن مسؤولیت فرمانداری شیراز که احمدی استاندار وقت، این تکلیف را بر دوش بنده گذاشت.

وی افزود: بار نخستی که تکلیف بر دوش بنده گذاشته شد تنها ۱۷ سال داشتم که در دفاع مقدس و در عملیات خیبر، لشکر المهدی توسط دشمن بمباران شد و ۸ عضو خانواده‌ و فامیل همگی شهید شدند و تنها من ماندم. وقتی فرمانده لشکر به گردان ما آمد، گفت: «آیا از خانواده عالیشوندی کسی زنده مانده است؟» که هم‌رزمان ما مرا به وی معرفی کردند و او نیز از بنده خواست فرماندهی گردان را بر عهده بگیرم.

فرماندار سابق شیراز ادامه داد: بنده در شرایطی که ۸ عضو خانواده و فامیل را یکجا ازدست‌داده بودم، در آن شرایط بحرانی که از یک گردان ۳۰۰ نفری تنها ۵۰ نفر زنده بودند، مسؤولیت گردان را که به بنده تکلیف شده بود، قبول کردم، چراکه باید این کار را انجام می‌دادم.

عالیشوندی افزود: فرمانده لشکر به بنده گفت «تو باید گردان را جمع‌وجور کنی» و این حرف فرمانده در شرایطی بود که حتی فرصت نکردیم جسد برادران شهید خود را نیز جمع کنیم، چراکه عملیات در پیش بود و نمی‌توانستیم معطل کنیم و کشور در اولویت بود.

وی در ادامه به تکلیف دومی که بر دوشش نهاده شده بود نیز اشاره کرد و گفت: تکلیف دوم سپردن مسؤولیت فرمانداری شیراز به بنده بود که احمدی استاندار اسبق بر دوش بنده گذاشت، درحالی‌که چند بار در این خصوص جواب رد داده بودم و تنها علاقه‌مندی‌ام را به حوزه اقتصاد نشان دادم.

فرماندار اسبق شیراز همچنین گفت: ابتدا قرار بود که به‌عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان فارس مشغول شوم اما وقتی برای مصاحبه به تهران نزد وزیر رفتیم، مشاهده کردم که ۲ نفر را به وی معرفی کردند؛ من نیز حد خود را در این می‌دانستم که تنها بنده به وی معرفی‌شده باشم؛ بنابراین عطای این سمت را به لقایش بخشیدم و درنهایت همتی (رئیس فعلی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس) رئیس این سازمان شد.

عالیشوندی با بیان اینکه «بسیار خوشحالم که از مسؤولیت سنگین فرمانداری شیراز رهایی یافته‌ام»، خاطرنشان کرد: بنده به هیچ‌کس بدهکار نیستم، چراکه تمام هم‌وغم خود را برای دفاع از حقوق مردم گذاشته و جایگاه فرمانداری را ارتقا بخشیدم؛ ضمن اینکه با تمام سازمان‌ها نیز تعامل سازنده‌ای داشتیم.

فرماندار اسبق شیراز در پایان نیز با قرائت متنی ضمن خداحافظی از مردم و اظهار خوشحالی از انتخاب احمدی منش به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری، اظهار داشت: تنها ۲ درخواست از مردم و همکاران دارم؛ اینکه حلالم کنید و دیگر آنکه از دعای خیر فراموشم نکنید.

*مشکلات شیراز نیاز به مدیریت جهادی دارد

پس از عالیشوندی، اسفندیار احمدی منش سرپرست جدید فرمانداری شیراز نیز در سخنانی اظهار داشت: شهر شیراز نیازمند نگاه و نگرشی تازه در تمام زمینه‌ها است و اگر ادعا داریم فارس همیشه در قله بوده، باید بسیجی وار وارد عمل شده و کمبودها را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای اداری ریز برنامه‌هایش را اعلام خواهد کرد، افزود: بنده فرماندار دولت تدبیر و امید هستم و مجری سیاست‌های کلان نظام و دولت؛ یا مسؤولیتی را نپذیرفته و یا اگر پذیرفتم، خودم و همکاران بنده باید ۱۰۰ درصد، آماده خدمت باشیم چراکه به مردم مدیون هستیم و برای آن‌ها باید سنگ تمام گذاشت.

فرماندار سابق پاسارگاد ادامه داد: اعتقاد بنده این است، فرماندار باید دارای اختیاراتی باشد تا بتواند شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… شهر را حداقل یک رتبه افزایش دهد و اگر قرار است که اختیار کافی نباشد، از همان استانداری یک نفر اینجا را اداره خواهد کرد و نیازی به فرماندار نیست.

احمدی منش در پایان نیز گفت: طول خدمت مهم نیست و عرض خدمت مهم است و تلاش بنده نیز این است که تا پایان دوره مسؤولیتم، تنها به کیفیت کار بیندیشم حال چه یک ماه باشد، چه تا پایان دولت تدبیر و امید در سال ۱۴۰۰٫

*مدیر باید قدرت پیش‌بینی و پیشگیری داشته باشد

در ادامه سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار فارس نیز در سخنانی اظهار داشت: هنر یک مدیر این است که قدرت پیش‌بینی و پیشگیری داشته باشد وگرنه کارهای دیگر آن‌چنان سخت نیست.

احمدی زاده افزود: مدیر باید کاری کند که مردم اذیت نشده و در پیچ‌وخم‌های اداری و آئین‌نامه‌ای گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: مردم به ما ثابت کرده‌اند که همیشه پای نظام ایستاده‌اند؛ نمونه‌اش هم در راهپیمایی ۱۳ آبان مشاهده کردیم که هر چه تهدیدات دشمن بیشتر شد، حضور مردم نیز افزایش یافت؛ بنابراین باید به چنین مردمی خدمت کرد.

این مقام مسؤول همچنین گفت: ایران عزیز امروز در امن‌ترین شرایط است و در دنیا حرف نخست را می‌زنیم و توسعه نیز بر بستر امنیت شکل خواهد گرفت که قدر این مسئله را باید دانست.

به گزارش فارس در پایان این آئین، با اهدای لوح تقدیری از حیدر عالیشوندی فرماندار سابق شیراز که با قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان، باید به‌اجبار از سمت فرمانداری کنار می‌رفت، تقدیر به عمل آمد و اسفندیار احمدی منش نیز به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری شیراز معرفی شد.

احمدی منش پیش‌ازاین فرماندار شهرستان پاسارگاد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار