مدیر کل پزشکی قانونی فارس گفت:

در استان فارس: ۵۰۵۵ واقعه نزاع / افزایش ۸ درصدی آمار خودکشی/سن خودکشی پایین آمده است

5055 واقعه نزاع در فارس ثبت شده است

به گزارش اول فارس ، سعید غلا‌م‌زاده در شیراز با اشاره به ثبت ۵ هزار ۵۰۵ واقعه نزاع در پزشکی قانونی استان، اظهار داشت: مقایسه آمار افرادی که در پی نزاع به پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کردند با آمار مشابه پارسال حکایت از افزایش ۱.۲ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال سه هزار و ۷۲۱ مرد و ۱۴ هزار و ۷۸۴ نفر زن بر اثر نزاع به پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کرده‌اند، افزود: همچنین در این مدت ۵ هزار و ۴۷۸ نفر به دنبال وقوع نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان فارس مراجعه کرده‌اند.

غلامزاده یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس در ادامه از افزایش ۸ درصدی آمار خودکشی در استان فارس خبر داد و گفت: در سال ۹۷ تعداد ۳۷۸ نفر در استان فارس به دلیل خودکشی جان باختند.وی بیان کرد: در ۲ ماه نخست امسال تعداد ۶۳ نفر در استان اقدام به خودکشی کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس با اشاره به اینکه مرگ بر اثر خودکشی در مردان بیشتر از زنان است، گفت: در آمار سال گذشته از جمع ۳۷۸ نفری که اقدام به خودکشی کردند، ۲۸۶ نفر مرد و مابقی زن بوده و بیشترین آمار مربوط به گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال است.

غلام‌زاده با بیان اینکه سن خودکشی در سال‌های اخیر پایین آمده و این زنگ هشداری است، اظهار کرد: کوچکترین فردی که در فارس بر اثر خودکشی فوت کرد، یک دختر کلاس اول راهنمایی بوده است.”منبع:فارس”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار