چاپ کد خبر: 23754
24 اسفند 1398

در بحران کرونا روستاها را دریابید

یحیی طاهری

در حالی که اپیدمی کرونا در چین نسبت به نقطه اوج آن، روندی نزولی به خود گرفته است، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دیگر نقاط جهان خصوصاً در اروپا، آمریکا و ایران، در حال افزایش است. در ایتالیا که مهم‌ترین کانون اپیدمی در اروپا محسوب می‌شود، با وجود اتخاذ موازین بسیار شدید و محدودکننده، شمار جان‌باختگان به ۶۳١ نفر و تعداد مبتلایان به بیش از ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر افزایش یافته است. در آمریکا شمار افراد مبتلا به کرونا از روز یکشنبه تا کنون ٢ برابر شده است. در این کشور تعداد بیماران شناسایی‌شده از مرز ١۰۰۰ نفر فراتر رفته است و در ایران بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷نفر دیگر جان باختند که شمار قربانیان کرونا به ۶۱۱ نفر افزایش یافت.

کرونا به روستاهای کشور هم رسید

اما بشنویم از حال و روز روستاها در واپسین روزهای سال و کمبودهای این قشر زحمت کش، شاید ما شهرنشین ها کمتر از دردهای روستانشین ها با خبر باشیم،امروز کرونا این ویروس خطرناک و کشنده پایش به روستاهای کشور باز شده است.
در روزهای اول که کرونا با سرعت هرچه تمام تر وارد کشور عزیزمان شد کمتر کسی به فکر ابتلای روستاییان به این درد و بلا بودند.
چند روزی ست کلیپ هایی از صف های طولانی و فشرده روستاییان در گوشه و کنار کشورمان می بینیم، صف هایی که یا محل توزیع آرد هستند و یا شکر و روغن و …

امروز دیر است! به داد روستائیان برسیم

با توجه به اینکه نسبت به ماه گذشته واژه کرونا در بین ما دیگر غریب نیست و حتی بچه هایمان آن را بهتر از درس های مدرسه ای فرا گرفته اند و جدی نگرفتن قضیه در کشور باعث شد تا بیشتر شهرها و اکنون روستانشینان هم با این ویروس دست و پنجه نرم کنند.
شایسته است در این شرایطى که به لحاظ ساکن بودن روستائیان عزیز در یک محیط بسته و فاقد هرگونه امکانات و مایحتاج اولیه و بخصوص ملزومات پزشکی و بهداشتی می باشند، این وضعیت را پررنگ تر و حاد تر نموده است، وقت آن رسیده این بار ما آستین ها را بالا بزنیم و در قبال این قشر زحمت کش و بی ادعا که همواره نقش تولید کننده و تامین کننده بخش عمده ای از نیاز ما شهر نشینهای پرمصرف را بر عهده داشته اند، به گونه ای هرچند ناچیز در امر تامین احتیاجات و امورات روزمره آنها را یارى نماییم.

 “یحیی طاهری “

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

سربازولایت شنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

درودبرنویسنده متن که به یادقشرهای محروم هستن/احسنت@انشالله که به همیاری وهمدلی بیشتراین بیماری منحوس راریشه کن خواهیم کرد#

احمد شنبه , ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

انشا ا… که مسئولین نگاه بیشتری به این قشر از جامعه داشته باشند ، به امید ریشه کن شدن این بیماری در آینده زود و با تشکر از دغدغه خاطر شما

آخرین اخبار