چاپ کد خبر: 349
10 مهر 1397

دوشنبه‌های گردشگری با محور «تحول دیجیتال» در شیراز برگزار شد

دوشنبه گردشگری این هفته که با هفته گردشگری مقارن بود با محوریت «گردشگری و تحول دیجیتالی» که شعار امسال روز جهانی گردشگری است برگزار شد.
13970709001188 Test PhotoH

اول فارس | avalfars : مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران در گفت‌وگو با  فارس در شیراز با اشاره به برگزاری دوشنبه‌های گردشگری این هفته با تاکید بر تحول دیجیتالی در گردشگری اظهار داشت: این برنامه با سخنرانی محمدرضا سعیدآبادی، دانشیار روابط بین الملل دانشگاه تهران و دبیر کل سابق کمیسیون ملی یونسکو، محمد انصاری، کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی و مدیرکل هتل آپادانای تخت جمشید و سیاوش سیاوشی، کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی و راهنمای سابق ایرانگردی و جهانگردی برگزار شد.

محسن عامری افزود: گردشگری و تحول دیجیتالی شعاری است که سازمان جهانی گردشگری برای روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است که نشان از اهمیت و تأثیر عمیق دنیای دیجیتال بر صنعت گردشگری و سفر دارد.

13970709001187 Test PhotoI

وی باور دارد: فناوری، جهان امروز را به جهان هوشمند یا دیجیتال تغییر داده است و در این جهان همه چیز ساده‌تر و پیشرفته‌تر شده است و در مشاغل مختلف نیز دیگر نمی‌توان با نادیده گرفتن این فناوری وسیع به طور موثر عمل کرد.

عامری دنیای دیجیتال را متحول کننده تبلیغات دانست و اظهار کرد: تبلیغ در فضای مجازی و دنیای دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی طیف گسترده‌تری را در دور و نزدیک پوشش می‌دهد و مخاطبان گسترده‌تری را به خود جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: بی‌شک، صنعت گردشگری از بزرگترین و پربازده‌ترین بخش‌های اقتصادی در جهان است که بالاترین میزان ارزش افزوده را در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد می کند.

عامری تاکید کرد: دولت با تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سعی دارد تا  زمینه لازم برای دستیابی به اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴، یعنی جایگاه نخست اقتصادی در بین کشورهای منطقه را فراهم آورد و با توجه به پیش‌بینی برنامه‌ی توسعه‌ پنجم کشور، ایران تا سال ۱۴۰۴ سالانه باید میزبان ۲۰ میلیون گردشگر باشد.

وی ادامه داد: سهم فارس با داشتن جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی، مذهبی و … در این میان می‌تواند بسیار قابل توجه باشد و باید با ایجاد زمینه مناسب برای توسعه گردشگری دیجیتالی سفره این میزبانی را روز به روز گسترده‌تر کنیم.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار