چاپ کد خبر: 18422
18 آذر 1398

دکتر عنایت الله رحیمی:گفتگو حلقه مفقوده بخش های مختلف جامعه است که باید تقویت شود

به گزارش اول فارس ، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان فارس با تاکید بر اهمیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد: اعتقاداتی همچون مردم سالاری دینی  و تعلق حاکمیت به مردم در صورتی تحقق می‌یابد که سخنان همه اقشار مردم به گوش حاکمیت برسد و شنیده شود.

استاندار فارس 2
وی با بیان اینکه تشکل ها،اتحادیه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فرصتی مغتنم برای انتقال صدای مردم به حاکمیت هستند افزود: قطعا هر گونه تشکلی که بتواند خواسته‌های جامعه را در چارچوب  قانون  به حاکمیت ارائه دهد باید تقویت شود، اظهار کرد: چنین  جامعه ‌ای می‌تواند مسیر رشد را به خوبی طی کند.
دکتر رحیمی با تاکید بر اهمیت پاسخگویی به مطالبات مردمی، یاداور شد: در مواردی که تحقق مطالبه و درخواست مطرح شده امکان پذیر نیست پاسخ منفی باید با ارائه دلایل و قانع کردن مردم همراه باشد.
 
 نماینده عالی دولت در استان فارس فعالیت تشکل‌های مردم نهاد و مبتنی برر آرا مردم را از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته برشمرد و گفت: تقویت این فعالیت ها در چارچوب اعتقادات فرهنگی و مذهبی جامعه باید دنبال شود.
  دکتر رحیمی با بیان اینکه هر یک از ما رسالتی در جامعه بر عهده داریم افزود: شما به عنوان نماینده دانش اموزان علاوه بر کارهایی که دنبال می‌کنید باید علم و آموختن دانش را به عنوان یک رسالت مهم مورد توجه قرار دهید.
 وی با تاکید بر اینکه جامعه اخلاق محور کمترین آسیب را می‌بیند، از نمایندگان مجلس دانش اموزی استان خواست در راستای ترویج اخلاق گرایی در جامعه دانش آموزی کوشا باشند.
 استاندار فارس گفت‌وگو را حلقه‌ی مفقوده، تمام محافل سیاسی،اجتماعی و فرهنگی ما دانست و افزود: ما باید گفت‌وگو و تحمل ایده یکدیگر را به افراد بیاموزیم.
 وی تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی را از دیگر نیازهای جامعه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد:   باید بیاموزیم که منافع ملی بر منافع شخصی، ارجح است و اگر قانونمداری و رعایت قانون و مصلحت گروهی را در خود نهادینه کنیم می‌توانیم به موفقیت اجتماعی دست یابیم .
 او  حضور دانش‌آموزان در فضای سیاسی، اجتماعی همچون مجلس دانش‌آموزی را امری حائز اهمیت دانست  و افزود: حضور و انگیزه و نشاط شما ما را به داشتن جامعه‌ای پویا و پرنشاط در آینده امیدوار می‌کند.
 او از آنان خواست تا برای رسیدن به جامعه‌ای ایده‌آل، تغییرات را از خود شروع کنند و خودسازی کنند و به پیشرفت تحصیلی خود  توجه ویژه  داشته باشند تا بتوانند در اداره امور کشور سهیم باشند.
 استاندار فارس در پایان اعلام کرد فرمانداران باید نمایندگان مجلس دانش اموزی را به عنوان مشاور خود انتخاب کنند، همچنین یکی از دختران نماینده مجلس دانش آموزی به عنوان مشاور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و نماینده دیگری نیز به عنوان مشاور مدیرکل دفتر اجتماعی منصوب خواهد شد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار