چاپ کد خبر: 10897
11 مرداد 1398

رئیس کل دادگستری فارس؛ دستگاه قضایی در مبارزه با فساد با هیچکس تعارف ندارد

دستگاه قضایی در مبارزه با فساد با هیچکس تعارف ندارد

 رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برقراری امنیت و آرامش در این مرز و بوم مدیون خون شهداء است ، دستگاه قضایی با اولویت بخشیدن به مبارزه با فساد از امنیت و آرامش موجود مراقبت و پاسداری می‌کند و در مبارزه با فساد با هیچکس تعارف ندارد.

به گزارش اول فارس ،حجت الاسلام  سید کاظم موسوی روز  پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم دادگستری شهرستان مُهر ضمن تسلیت ایام شهادت امام جواد (ع) در سالن اجتماعات پالایشگاه گاز پارسیان گفت: اگر امروز امنیت و آرامش در این مرز و بوم برقرار است، مدیون خون شهداء این کشور است که باید قدردان خانواده های معظم شهداء باشیم.

وی افزود؛ شهرستان های لامرد و مُهر محصول انقلاب هستند و این منطقه باید بیشتر از سایر مناطق قدردان این انقلاب و نظام اسلامی باشند چرا که هر چه دارند، به برکت این انقلاب اسلامی به دست آمده است و انقلابی‌گری باید شاخصه هر شهرستان و منطقه باشد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اکنون در گام دوم انقلاب هستیم که با تغییر ریاست دستگاه قضا و تحول در تشکیلات قضایی مصادف شده است ، از نکات مهم و مدنظر ریاست دستگاه قضایی کشور موضوع مبارزه با فساد است که ریز و درشتی هم برای آن قائل نیستیم و باید با حداکثر توان با آن برخورد شود و اکیدا به روسای دادگستری ها توصیه می کنم که از سر یک ریال از بیت المال هم نباید گذشت کنیم و مردم باید بدانند که نظام بر سر این موضوع با کسی تعارف نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: شهرستان هایی همچون لامرد و مُهر که در حال رشد و توسعه و تجربه رونق تولید هستند می‌بایست مسیر سلامت را مدنظر قرار دهند چون اگر قاطعانه با فساد برخورد شود، سرمایه گذاران جذب این مناطق خواهند شد.

حجت الاسلام موسوی افزود؛ برخی‌ها به دنبال فاسد جلوه دادن تمام مجموعه نظام هستند در حالی که  اینگونه نیست و افراد فاسد عده معدودی بیش نیستند اما از همین تعداد اندک هم نباید گذشت و اگر ما قصد اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت امام زمان (عج) داریم باید با مقوله فساد برخورد قاطع نماییم.

وی گفت: موضوع دیگر بحث امنیت است؛ که ریاست قوه بر آن تاکید دارند که خوشبختانه مناطقی مانند لامرد و مُهر تجربه نشان داده است که دارای ضریب امنیت بالایی است و این موضوع از نجابت مردم است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری که توسط رهبری انقلاب با عنوان رونق تولید، گفت: به مقامات قضایی توصیه اکید می‌کنم که در جهت هرچه بهتر عملی کردن این شعار با مسئولان اجرایی شهرستان ها همکاری تمام و کمال داشته باشند و خود را تافته جدا بافته ندانند.

موسوی تصریح کرد؛ استقلال دادگستریها و دادگاهها محفوظ اما همکاری با نهادها و ادارات در جهت رونق تولید همکاری نیز سرلوحه کار باشد که این مهم در حکم مقام معظم رهبری به حجه الاسلام رئیسی نیز آمده است.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه گفت: مساله مهم دیگر، حفظ حقوق شهروندان است چرا که هرچه  این نظام اسلامی کسب کرده   به وسیله همین مردم بوده است. پیروزی، حفظ و تداوم آن در گرو همین مردم بوده است، به همین دلیل حقوق این مردم باید حفظ شود و در اتاق ریاست دادگستری به روی تک تک مردم باز باشد.

وی افزود؛ امروز به واسطه عملکرد خوب قضات، اطاله دادرسی نداریم اما برخی پرونده‌های مسن داریم که منکر آن نیستیم که نیاز به فرصت مناسب دارند.

حجت الاسلام موسوی گفت: حفظ حقوق بیت المال از تاکیدات  به مقامات قضایی است که می بایست کمتر مصرف کنیم و خدا را شاهد می گیرم که امروز   قضات پاک دست در بدنه داریم اما مجددا تاکید می کنم مصارف خود را از بیت المال کاهش دهیم.

پیشگیری از تخریب اراضی مساله دیگری بود که وی بر آن تاکید کرد و افزود؛ زمین چیزی نیست که تولید شود و اگر تصرف شد به راحتی نمی توان باز پس گرفت و در این مورد مسئولان قضایی اجرایی مواظبت کنند که بی جهت زمین به فردی واگذار نشود بدون آن که کاری در آن صورت گرفته باشد.

وی با اشاره مساله کاهش جمعیت کیفری به مسئولان قضایی گفت: درست نیست که به خاطر یک توهین ساده، فردی روانه زندان شود و بهتر است مساله مورد نزاع به صورت کدخدا منشی حل شود.

حجت الاسلام موسوی گفت: هرچند احداث و استقرار بازدشتگاه مصوب، یکی از ضروریات مناطق لامرد و مُهر به دلیل بعد مسافت نسبت به مرکز استان است تلاش خواهیم کرد این مهم در سال جاری محقق شود.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به موضوع پیشگیری از وقوع جرم هم گفت: اگر با مردم به صورت درست رفتار شود، گذشت خواهند کرد که آمار صلح و سازش هم در رتبه خوبی قرار دارند.

خسارت به خودروها بر اثر تصادف و سرقت دو جرمی بود که سید کاظم موسوی از آن‌ها به عنوان دو جرم اول و دوم در شهرستان مُهر یاد کرد و خطاب به مسئولان اجرایی گفت: تلاش خود را در زمینه مرتفع ساختن مسیرهای مواصلاتی شهرستان به کار بندند و نیروی انتظامی و مقامات قضایی نیز در برخورد با سارقان به هیچ وجه کوتاهی نکنند.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهارداشت : خط مقدم جنگ امروز در حوزه امنیت اقتصادی است اگر در این جنگ اقتصادی بخواهیم از ملت خود دفاع کنیم بهترین راهکار، التیام   زخم اقتصادی است و بهتر است این زخم را به طور کامل بشناسیم تا مداخله گرانی همچون آمریکا چون مگس جرات نشستن بر روی آن را نداشته باشند.

سید محسن علوی گفت: دلیل اصلی به وجود آمدن این زخم؛ مفاسد اقتصادی است که طبیعتا مفاسد اقتصادی انگیزه‌ها را کور می کند و قوه قضائیه و سایر دستگاه های امنیتی در مبارزه با این موضوع پیشقدم هستند ، متاسفانه می شنویم که افرادی همچون بابک زنجانی با هشت هزار میلیارد، صندوق فرهنگیان پانزده هزار میلیارد تومان، امیر منصور آریا سه هزار میلیارد در پرونده مفاسد اقتصادی از آنها نام برده شده است ، چند وقت قبل هم اختلاس در پتروشیمی که در رسانه های خارجی از آن به عنوان بزرگترین اختلاس تاریخ بشریت یاد شد مطرح گردید.

وی ادامه داد؛ ما نیازمند یک آسیب شناسی جدی در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.

علوی با بیان این پرسش که بزرگنمایی و رسانه ای کردن مفاسد اقتتصادی چه نفعی تاکنون داشته است؟ گفت: آیا نتیجه اش جز این بوده   که بجای دفع مفاسد اقتصادی، موجب ریختن قبح فساد در جامعه شود؟ امروز فساد همه گیر شده  و در کوچکترین اجزای کشور مردم با توجیه ارقام خرد و کلان، اختلاس را توجیه می کنند.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با بزرگنمایی کردن این موضوع، با آبروی نظام و مسئولین بازی می شود . مشکل جوانان این کشور مفاسد اقتصادی است که اگر نبود امروز مردم ما مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتند و جوان بیکار وجود نداشت.

در این مراسم از خدمات شش ساله حسن رحیمیان تقدیر و حشمت رستمی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان مُهر معرفی شد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار