چاپ کد خبر: 8017
6 خرداد 1398
رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه اندازی مرکز مانیتورینگ بلندمدت صرع در شیراز

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مجیدرضا فرخی گفت: فاز نخست پروژه مانیتورینگ طولانی مدت صرع، یک پروژه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مرکزیت مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز مستقر در بیمارستان شهید چمران و ستاد علوم شناختیِ معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری است .

فرخی افزود: این پروژه از چهار سال پیش با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری به صورت یک برنامه درمانی پژوهشی با اختصاص گرنت معادل ۱۲ میلیارد ریال مصوب شد که ۶ میلیارد آن از سوی ستاد علوم شناختی تامین شده است .

75081

او ادامه داد: فاز نخست پروژه مانیتورینگ طولانی مدت صرع، برای نخستین بار در جنوب کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری بین بخشی گروه های نورولوژی، جراحی مغز و اعصاب و مرکز تحقیقات علوم اعصاب شیراز آغاز به کار کرد .

فرخی با بیان اینکه این دستگاه قادر به ثبت امواج مختلف EEG با ۶۴ کانال از بیمار است گفت: این دستگاه در بخش های درمان، آموزش و پژوهش مورد استفاده قرار می گیرد که نقطه عطفی در تنوع خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب آمایشی پنج کشوری است .

رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب علوم پزشکی شیراز گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای راه اندازی این پروژه را دستیابی هر چه سریعتر بیماران مبتلا به صرع در جنوب کشور از خدمات این پروژه و نیز کاهش هزینه برای خانواده ها عنوان کرد .

او بیان کرد: به زودی با حمایت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شاهد راه اندازی فاز دوم این پروژه شامل انجام الکتروگورتیکوگرافی ۲۵۶ کاناله برای نخستین بار در کشور هستیم و روش های درمانی جدید از جمله جراحی صرع با استفاده از این شیوه قابل انجام است، این امر تحول جدی در درمان برخی از بیماران صرع محسوب می شود و در گردشگری سلامت در سطح بین المللی اهمیت دارد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار