چاپ کد خبر: 6576
7 اردیبهشت 1398

رحیم زارع اعدام شیعیان عربستان رامحکوم کرد

رحیم زارع
به گزارش اول فارس ، رحیم زارع ضمن محکومیت اعدام بیش از ۳۰ تن از شیعیان قطیف در عربستان به جرم تروریست بودن، گفت: جنایتی که رژیم آل سعود در حق شهروندان عموما شیعه عربستان مرتکب شده است در سایه حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در سکوت رسانه ای فرو رفته و سازمان های حقوق بشری نیز اراده هیچگونه برخوردی با این خشونت ها ندارند.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا به خاطر پشتیبانی از اعدام نظام آل سعود و ممانعت از برخورد قضایی بین المللی با سران این رژیم، شریک اصلی آنها در قتل عام و اعدام غیرقانونی شهروندان عربستان است.

رحیم زارع  همچنین با انتقاد از سکوت جهانی در برابر این جنایت بن سلمان، عنوان کرد: کشورهای مسلمان و آزادگان جهان باید برای رسوایی رژیم آل سعود که یک قاتل وحشی است برخیزند و نسبت به این جنایات افشاگری داشته باشند تا فشار بین المللی به آنها وارد بیاید.

واکنش سازمان‌های حقوق بشری در برابر جنایات عربستان صرفا ظاهری بوده و به زودی به فراموشی سپرده می‌شود لذا جمهوری اسلامی نباید اجازه دهد این اقدام آل سعود بی جواب باقی بماند.

زارع ادامه داد: عفو بین الملل، کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل و حتی اتحادیه اروپا نسبت به این اقدام عربستان واکنش نشان داده اند اما این واکنش ها صرفا ظاهری بوده و به زودی این جنایت بزرگ فراموش می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید راهکاری برای مقابله با جنایات رژیم آل سعود و ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی در برخورد قاطع با سران جنایتکار رژیم آل سعود بیاندیشد چرا که همچنان جان شیعیان در عربستان در خطر قرار دارد.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار