چاپ کد خبر: 3008
3 دی 1397
عضو هیئت رییسه شورای شیراز مطرح کرد:

رسیدگی شهرداری شیراز به وضعیت نمای ساختمان‌ها

به گزارش اول فارس، سولماز دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: بی توجهی به نما و نورپردازی ساختمان‌ها در شیراز یکی از معضلات این کلانشهر است.

نتیجه تصویری برای سولماز دهقانی شیراز

وی نبود ضوابط و مقررات جامع مربوط به نما و نورپردازی ساختمان‌ها را از دلایل اصلی شکل‌گیری نماهای بی‌روح و نازیبا و ناهماهنگ دانست و گفت: برخی از نماها بعضاً وام گرفته از معماری نئوکلاسیک غربی یا به زبان عامیانه نمای رومی و نامأنوس با بافت شهری شیراز و دور شدن از هویت معماری ایرانی _ اسلامی است .

سولماز دهقانی خاطرنشان کرد: متاسفانه قوانین در این زمینه ناقصند یا ضمانت اجرایی بالایی ندارند یا در زمینه نظارت به‌درستی عمل نمی شود .

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز، در برخی از شهرهای دنیا حساسیت کمتری بر طراحی و نقشه داخلی وجود دارد اما نمای ساختمان به طور کامل در اختیار شهرداری است یا علاوه بر معابر عمومی بخشی از جداره خارجی ساختمان نیز برای حفظ پوسته نما متعلق به شهرداری است.

دهقانی تاکید کرد که تدوین دفترچه ضوابط نمای ساختمان از سوی معاونت معماری و شهرسازی و ایجاد ساز و کارهای لازم برای نظارت بیشتر و موثرتر بر نما و نورپردازی ساختمان‌ها با در نظر گرفتن بافت کالبدی و فرهنگی _ اجتماعی مناطق و محلات مختلف به همراه تدوین سیاست ‌ های تشویقی با هدف رعایت ضوابط و مقررات می‌تواند گام مهمی در جهت حفظ هویت شهر و معماری ایرانی _ اسلامی باشد .

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز ابراز امیدواری کرد که مجموعه مدیریت شهری با توجه بیش از پیش به موضوع سیما و منظر شهری، شیراز را به جایگاه شایسته خود برساند .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار