چاپ کد خبر: 1382
6 آبان 1397

رونمایی سامسونگ از نخستین گوشی ODM خود با نام Galaxy A6s

2329 3

واحد تکنولوژِی” اول فارس “: پس از آن که DJ Koh، مدیر کسب‌وکار موبایل سامسونگ، اعلام کرد که این شرکت نوآوری‌های خود را نخست در بخش گوشی‌های میان‌رده به کار خواهد گرفت، ظاهرا گوشی‌های رده میانی سری گلکسی A به محصولاتی برای ارائه تجربیات جدید و جذاب بدل شده‌اند. این روند که ابتدا با اسمارت‌فون‌های گلکسی A7 (با سه دوربین) و گلکسی A9 (مجهز به چهار دوربین در پشت دستگاه) آغاز شد، به تازگی با گام دیگری ادامه یافته و اسمارت‌فونی با نام گلکسی A6s توسط سامسونگ در چین معرفی شده است. این گوشی هوشمند میان‌رده در مجموع کاملا معمولی به نظر می‌رسد، اما نکته اصلی در آن است که ساخت آن توسط سامسونگ انجام نشده است.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

شرکت سامسونگ در تاریخ ۲۴ اکتبر سال جاری میلادی (۲ آبان ۱۳۹۷) دو اسمارت‌فون جدید از سری گلکسی A را با نام‌های گلکسی A6s و گلکسی A9s در چین معرفی کرده است. گلکسی A9s همان گلکسی A9 است که چندی پیش به بازار معرفی شد؛ با این تفاوت که بازار هدف این بار کشور چین است. اما آنچه در خصوص A6s جلب توجه می‌کند، نخستین تجربه سامسونگ در ارائه گوشی‌های ODM است.

در واقع ارائه این دو اسمارت‌فون نشانه‌ای از تغییر استراتژی سامسونگ برای افزایش فروش در چین و هند است که به هدف رقابت با شرکت‌های چینی همچون هواوی و شیائومی صورت می‌پذیرد. موسسه پژوهشی Strategy Analytics پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود که سهم سامسونگ از بازار اسمارت‌فون‌های چین کمتر از ۱ درصد بوده است؛ تا جایی که این کاهش سهم بازار سبب شده که سامسونگ در پی تعطیل کردن یکی از دو کارخانه خود در این کشور باشد.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

بر اساس گزارش منابع خبری، سامسونگ اخیرا برای برون‌سپاری تولید گوشی‌های رده میانی و پایین خود، در حال مذاکره با یکی از شرکت‌های ODM شناخته‌شده در چین، یعنی Wintech بوده است. یکی از مهم‌ترین مزایای برون‌سپاریِ ساخت گوشی‌های هوشمند به شرکت‌های ODM، کاهش هزینه‌های ساخت به خصوص در بازار محصولات رده پایین است؛ شیوه‌ای که به طور گسترده توسط شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند به کار گرفته می‌شود.

همان طور که اشاره شد، گلکسی A6s نخستین اسمارت‌فون ODM سامسونگ محسوب می‌شود. به این معنا که هرچند نام سامسونگ را بر خود دارد، اما توسط این غول فناوری کره‌ای ساخته نشده و بر خلاف دیگر اسمارت‌فون‌ها و حتی دیگر گوشی‌های سری گلکسی A توسط شرکت چینی Wintech ساخته شده است. جالب آن که همین شرکت بخشی از گوشی‌های رقیب چینی سامسونگ یعنی شرکت شیائومیرا هم تولید می‌کند.

البته این روش در بازار گوشی‌های هوشمند به هیچ روی جدید و دور از ذهن نیست. به طور مثال، گوشی‌های برند بلک‌بری اینک توسط کمپانی چینی TCL ساخته می‌شوند یا HMD Global ساخت نسل جدید اسمارت‌فون‌های نوکیا را بر عهده دارد. البته در مورد این شرکت‌ها برون‌سپاری قدری تفاوت دارد، به طوری که بلک‌بری و نوکیا مشکلی با اعلام نام TCL و HMD Global به عنوان سازندگان اصلی محصولات خود ندارند، اما برخی کارشناسان حوزه فناوری عقیده دارند که ظاهرا سامسونگ در مورد گلکسی A6s همچنان تمایل دارد خود را به عنوان سازنده اصلی محصول قلمداد نماید.

گلکسی A6s از نظر مشخصات، گوشی میان‌رده‌ای به شمار می‌رود که پردازنده آن در مقایسه با پروسسور اسنپ‌دراگون ۴۵۰ در (A6+ (2018ارتقاء یافته است. عملیات پردازش در این اسمارت‌فون توسط تراشه ۱۴ نانومتری اسنپ‌دراگون ۶۶۰ انجام می‌شود. پیکربندی حافظه برای این اسمارت‌فون، ۶ گیگابایت رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است که در مجموع تنظیمات قابل قبولی برای یک گوشی در رده میانی به نظر می‌رسد.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

صفحه‌نمایش گلکسی A6s با قطر ۶ اینچی، دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (یا ۱۰۸۰×۲۱۶۰ پیکسل) و نسبت تصویر ۱۸:۹ است که با فناوری Super AMOLED ساخته شده است. این گوشی مجهز به دوربین دوگانه‌ای در پشت دستگاه است که دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین دوم نیز ظاهرا ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی هم دارای وضوح ۱۲ مگاپیکسل است که در مقام مقایسه، (A6+ (2018 با دوربین اصلی ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۲۴ مگاپیکسلی، کیفیت بهتری را به دست می‌داد. بر اساس اعلام منابع خبری، ظرفیت باتری این گوشی ۳,۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و از نظر ارتباطی از درگاه USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری بهره می‌برد.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

این اسمارت‌فون با برخورداری از اندروید ۸٫۱ با قیمت پایه ۱,۷۹۹ یوان (حدود ۲۵۹ دلار) قیمت‌گذاری شده است و ظاهرا در حال حاضر تنها در بازار چین عرضه خواهد شد.

اسمارت‌فون گلکسی A9s مجهز به صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی Super AMOLED است که وضوح و نسبت تصویر آن همانند A6s به ترتیب فول اچ‌دی پلاس و ۱۸:۹ است.

پردازش در این اسمارت‌فون نیز همانند A6s بر عهده چیپ‌ست هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۶۶۰ است و ۶ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پیکربندی حافظه آن را تشکیل می‌دهد.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

مهم‌ترین ویژگی این گوشی، مجموعه دوربین‌های چهارگانه آن است که به طور عمودی در راستای یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی این مجموعه ۲۴ مگاپیکسلی با f/1.7، دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی با لنز ultra-wide دارای میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و f/2.4، دوربین سوم، دوربین تله‌فتوی ۱۰ مگاپیکسلی با f/2.4 (برای زوم اپتیکال دو برابری) و در نهایت چهارمین دوربین دارای وضوح ۵ مگاپیکسل است که برای تعیین عمق میدان به کار می‌رود. دوربین سلفی این گوشی نیز دارای وضوح ۲۴ مگاپیکسل است.

پیش‌سفارش A9s از روز معرفی آغاز شده است و سامسونگ قصد دارد این گوشی مجهز به باتری۳,۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را با قیمت ۳,۴۹۹ یوان (حدود ۵۰۴ دلار یا ۴۴۳ یورو) عرضه نماید؛ قیمتی که در مقایسه با گلکسی A9 (2018) حدود ۳۷ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

Introducing Samsung First ODM Smartphone Galaxy A6s and Galaxy A9s

اما صرف نظر از ویژگی‌های این گوشی‌ها، پرسش اساسی در خصوص گلکسی A6s کیفیت ساخت آن است. آیا به راستی می‌توان به مشتریان اطمینان داد که از نظر کیفیت تفاوت قابل توجهی میان گوشی ODM و اسمارت‌فون‌های معمول سری گلکسی A سامسونگ وجود ندارد؟ به علاوه فعالان بازار به دنبال آگاهی از راهبرد سامسونگ برای ادامه این مسیر هستند و این که آیا این غول کره‌ای تولید گوشی‌های چینی خود را به طور کامل از طریق برون‌سپاری به شرکت دیگری واگذار خواهد کرد؟ البته برای پاسخ به این پرسش‌ها باید مدتی صبر کرد و بسته به رضایت مشتریان و شرایط حاکم بر بازار محصولات میان‌رده، این دو مسئله و موارد مشابه آن‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

منبع : Samsung

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار