چاپ کد خبر: 13653
30 شهریور 1398

رییس جدید سازمان بازرسی کل کشور: احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است

نتیجه تصویری برای حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان

رییس جدید سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد در کشور سیستمی نیست اما به دلایلی و مطابق سنجش‌ها ادراک و احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است و تلاش می کنیم ادراک و احساس فساد نیز کاهش یابد.

به گزارش اول فارس، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان  در مراسم  معارفه‌اش به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، اظهار کرد: از زحمات تمام روسای سازمان بازرسی کل کشور از سال ۶۰ به ویژه آقای سراج که از قضات با سابقه هستند تشکر می کنم.

وی افزود: سه عامل مهم در تحقق اهداف سازمان‌ها نقش مهم ایفا می کند که اولین آن قانون و مقررات است. عامل دوم مجریان خوب برای اجرای قوانین است. اگر بهترین قوانین هم وجود داشته باشد اما مجریان خوبی نداشته باشد هیچ کشوری موفق نمی شود. سومین عامل نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

درویشیان افزود: اگر ما بهترین قانون و مجری را داشته باشیم اما نظارت به موقع و کارامد بر قوانین را نداشته باشیم حتما به اهداف نمی رسیم.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد، پیشگیری برای صیانت از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و دادن هشدارهای لازم و به موقع برای تصمیم‌هایی که قصد دارند بگیرند است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما اعتقاد داریم بازرسی یکی از ابزارهای نظارت است. ما با شیوه های سنتی و روش‌های قدیمی امکان تحقق اهداف را نداریم و با حجم عملیات و کارها در دستگاه‌های اجرایی نمی توانیم با روش های قدیمی کار کنیم.

وی افزود: در قوانین آمده است که هر سال یک بار باید از تمام دستگاه‌ها بازرسی کنیم اما با روش های قدیمی هر ۱۷ سال یک بار می توانیم از دستگاه‌ها بازرسی داشته باشیم. از مدیران پاک دست حمایت می کنیم و اگر لازم باشد آنها را به مردم معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: فساد در کشور سیستمی نیست، اما به دلایلی و مطابق سنجش‌ها ادراک و احساس فساد در مردم بیش از واقعیت است و تلاش می کنیم ادراک و احساس فساد نیز کاهش یابد.

درویشیان افزود: در برابر تروریسم اقتصادی نظام استکباری موسوم به تحریم، عملکرد دستگاه‌های مسئول را با دقت مورد بررسی و رصد قرار می دهیم و در صورت لزوم مورد تشویق یا تعقیب قرار خواهد گرفت و از تمام ظرفیت قانونی سازمان بازرسی برای حمایت از سرمایه گذاری مشروع و تولید استفاده خواهیم کرد.

درویشیان تصریح کرد: دستگاه هایی که حسن عمل دارند را به افکار عمومی معرفی می کنیم و همراه با افزایش عمق بازرسی‌ها، نسبت به شناسایی بسترهای فسادزا و پیگیری رفع آنها با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بیش از گذشته توجه می کنیم.

وی با اشاره به پیگیری جدی نسبت به سیاست های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید گفت: پیگیری و اعمال نظارت الکترونیکی و ارتباط با سامانه‌های دستگاه های اجرایی و ضرورت فعال تر شدن همکاری واحدهای نظارتی درون دستگاهی و مطالبه جدی از آنها از اقدامات دیگر ما در سازمان است.

براساس این گزارش، در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه،   عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور، خداییان  رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت الاسلام  شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و  حجت الاسلام  محمدکاظم  بهرامی رییس دیوان عدالت اداری، علی القاصی دادستان تهران و  نمایندگان و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مقامات و مسئولان قضایی، دولتی و لشگری حضور داشتند.

در مراسم تکریم و معارفه رییس بازرسی کل کشور قاصی ناصر سراج رییس سابق این سازمان حضور نداشت.در مراسم امروز حکم  ریاست حجت الاسلام درویشیان بر سازمان بازرسی کل کشور که از سوی آیت الله رییسی ابلاغ شده است،   قرائت شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار