چاپ کد خبر: 33818
16 مرداد 1399

زیباترین باغ های دنیا که هرگز ندیده اید! +تصاویر

کیست که شیفته قدم زدن در باغ نباشد؟ در طول تاریخ، باغ‌ها فضاهای تأمل و خلاقیت بوده‌اند و به مردم این امکان را می‌دادند تا در طبیعت غوطه‌ور شوند. با وجود تنوع زیاد باغ‌ها در سراسر جهان، از باغ‌های کلاسیک فرانسوی گرفته تا باغ‌های صخره‌ای ژاپنی، این امکان برایمان وجود دارد تا چگونگی تغییر چشم اندازها را با استفاده از تغییر چینش گیاهان، مشاهده کنیم.

گردشگری و توریسم: این فضاهای عمومی با باغچه‌ی حیاط پشتی خانه شما بسیار متفاوت هستند، آن‌ها چشم‌اندازهایی به‌دقت طراحی و چیده شده‌اند. تاریخ نشان می‌دهد که این نوع باغ‌ها حکم قدرت نمایی برای طبقه‌ی ثروتمند و اشرافی را داشت که به دنبال سرگرم کردن مهمانان خود بودند. امروزه این باغ‌ها تبدیل به باغ‌های عمومی و باغ‌های گیاه‌شناسی شدند که به بازدیدکنندگان این اجازه را می‌دهند تا از گیاهان بومی و غیربومی این باغ‌ها دیدن کنند و برای باغ‌های شخصی خود، الهام بگیرند.

اگر به دنبال باغی زیبا برای عکاسی هستید و یا به گیاه‌شناسی علاقه دارید، هیچ کمبودی از باغ‌های زیبا که سزاوار بازدید هستند وجود ندارد. از چمنزارهای بیکران باغ‌های سلطنتی ورسای گرفته تا درخت‌های گیلاس چشمگیر باغ گیاه‌شناسی بروکلین، در اینجا اطلاعاتی از ۱۰ باغ مشهور در سرتاسر دنیا وجود دارد. هر باغ مشهوری،‌ تحت ساعت‌ها مراقبت و نگهداری قرار گرفته تا این مناظر زیبا را برای شما به نمایش بگذارد.

باغ گیاه‌شناسی بروکلین، بروکلین، ایالات‌متحده آمریکا

10 3

باغ گیاه‌شناسی بروکلین با مساحتی بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع در سال ۱۹۱۰ در پارک کوه پراسپکت تأسیس شد. این باغ گیاه‌شناسی محبوب دارای ۱۴۰۰۰ نوع گیاه می‌باشد و در مناطق مختلف باغ از جمله یک باغ آبی، یک باغ با تم انگلیسی که درون آن گیاهانی با نام‌هایی از نمایشنامه‌های شکسپیر کاشته شده و یک باغ رایحه برای افرادی که مشکل بینایی دارند، دیده می‌شود. باغ گیاه‌شناسی بروکلین احتمالاً به خاطر باغ ژاپنی استثنایی‌اش معروف است، اولین باغی که در یک باغ عمومی آمریکایی ایجاد شد و بیش از ۲۰۰ درخت گیلاس را در خود جای‌ داده و هرساله در بهار جمعیت کثیری را به خود جذب می‌کند.

باغ ورسای، ورسای، فرانسه

11 7

این باغ بزرگ که درست در ضلع غربی کاخ ورسای قرار دارد، مساحتی نزدیک به ۸ میلیون متر مربع دارد. بخش اعظم مناظرش به سبک باغ‌های کلاسیک فرانسوی به همراه امضایش، تقارن و نظم می‌باشد. چمن‌های آرایش‌شده با نقش‌هایی از گل، سنگ تراشه‌ها و آبفشان‌هایی که به زمان لوئی چهاردهم برمی‌گردد. این باغ و کاخ ورسای به‌عنوان یک میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ ویلا دئسته، تیوولی، ایتالیا

12 7

این ویلای قرن شانزدهمی به خاطر باغ‌های رو به تراسش و فواره‌های آبش که با موزیک می‌رقصد، مورد توجه قرار می‌گیرد. این ویژگی در نورپردازی و تحت تأثیر قرار دادن بینندگانی که برای سرگرمی به ویلا می‌آیند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این باغ برای پسر یک اشراف‌زاده و نوه‌ی پاپ ساخته‌ شده است. ویلا دئسته،‌ یک نمونه‌ی فوق‌العاده از یک رنسانس باغ ایتالیایی است که چشم‌اندازش باعث ایجام الهام و تعمق می‌شود.

باغ‌های بوچارت، بریتیش کلمبیا، کانادا

13 4

این واحه‌ی زیبا در ویکتوریا، بریتیش کلمبیا بیش از یک قرن است که با فضای سرسبز و گل‌های رنگارنگ خود باعث تعجب بازدیدکنندگان می‌شود. باغ‌های بوچارت دارای ۵۰ باغبان تمام‌وقت است تا از باغ‌های با مساحت بیش از ۲۲۰ هزار مترمربع و ۲۶  گلخانه، مراقبت کنند. گودال باغچه، که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، جزو محبوب‌ترین مناطق این باغ است. این باغ در داخل یک معدن سنگ‌آهک قدیمی شکل ‌گرفته و توسط جنی بوچارت، همسر یک کارخانه‌دار سیمان ثروتمند، تبدیل به این چشم‌انداز رویایی شد.

کوکنهوف، لیسه، هلند

14 4

نمی‌شود که در بهار از هلند بازدید کرد و به لاله‌های زیبای آن فکر نکرد. اگر شما یکی از علاقه‌مندان واقعی گل‌های لاله هستید، پس حتماً از باغ مشهور کوکنهوف در لیسه بازدید کنید- البته پس از برطرف شدن بحران کرونا. از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه مه، بازدیدکنندگانی از سراسر جهان برای دیدن نمایشی رنگارنگ از گل‌های لاله، نرگس، زعفران و سنبل،‌ دور هم جمع می‌شوند. هرساله ۷ میلیون بذر گیاهان گل‌دار از ۱۰۰ شرکت گل‌فروشی آلمانی در این باغ گردآوری می‌شود. این گل‌ها با چینش خیره‌کننده‌ی خود، هرساله در این دو ماه، میزبان ۱ میلیون بازدیدکننده و علاقه‌مند از سراسر دنیا می‌باشند.

 باغ گیاه‌شناسی گرمسیری نونگ نوچ، شهر پاتایا، تایلند

15 2

این باغ گیاه‌شناسی در تایلند فقط یک جاذبه توریستی نیست، بلکه یک مرکز تحقیقاتی است که به مطالعه سرخس‌های نخلی اختصاص دارد، یک سری گیاهان دانه‌ای، شبیه به کف دست که قدمتشان به ۲۸۰ میلیون سال می‌رسد. جالب اینجاست که در ابتدا باغ گیاه‌شناسی گرمسیری نونگ نوچ به‌عنوان یک مزرعه خریداری شد، اما مالکان به‌سرعت تصمیم گرفتند تا مساحت حدود ۲.۵ میلیون مترمربعی را وقف کاشت گیاهان گرمسیری و حفظ طبیعت وحشی آن منطقه کنند. این باغ شامل ۶۵۰ نوع گیاه بومی، با نواحی‌ای شامل گیاهان کاکتوس و باغ ساکولنتس از گیاهانی مانند ارکیده، می‌باشد.

باغ ریوئان-جی، کیوتو، ژاپن

16 2

باغی که در معبد بودائی رویوئان جی ذن، کیوتو واقع ‌شده‌ است، شامل مظاهر چشم‌انداز خشک ژاپن «karesansui» یا باغ صخره می‌شود. این باغ ذن توسط چینشی از صخره‌های بزرگ محاصره‌ شده با شن ریگی، ساخته‌ شده است. به این منظور که وقتی از ایوان معبد به آن نگاه کنید، سنگ‌ها به شکل استراتژیکی چیده شده‌اند به همین خاطر نمی‌توانید همه را در یک‌لحظه ببینید. باوری وجود دارد که می‌گوید، هر کس که بتواند همه‌ی آن‌ها را از یک موقعیت مکانی ببیند، به روشن‌فکری رسیده است.

باغ‌ها و املاک پاوراسکورت، انیسکری، ایرلند

17 2

این ملک بزرگ در ایرلند هم به خاطر خانه‌ای که در آن واقع‌ شده که ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد و همین‌طور به خاطر باغ‌هایش که مساحتی در حدود ۱۹۰ هزار مربع دارد، شناخته می‌شود. در قرن نوزدهم پس ‌از اینکه مروین وینگفیلد ۲۱ ساله، هفتمین اشراف‌زاده پاوراسکورت، این ملک را به ارث برد، بخش عمده‌ای از باغ‌های املاک پاوراسکورت محوطه‌سازی شد. این باغ‌ها الهام گرفته از باغ‌های ورسای و دیگر باغ‌های معروف جهان است که این اشراف‌زاده در سفرهایش دیده بود. اون یک باغ ژاپنی، ایتالیایی، باغ‌های دیواری و حتی یک گورستان حیوانات خانگی ساخت.

 باغ‌های گیاه‌شناسی پادشاهی، کیو، لندن، انگلستان

18 1

باغ‌های کی کیو، واقع در جنوب لندن، برای جای دادن بیش از ۴۰۰۰ گیاه زنده معروف است. علاوه بر این، اینجا ‌یک مرکز مهم برای تحقیقات گیاه‌شناسی است، یک شاهکار معماری نیز به خاطر آن خانه‌ی خود، به‌حساب می‌آید: بزرگ‌ترین خانه‌ی شیشه‌ای ویکتوریایی. این مکان تاریخی،‌ خانه‌ی گونه‌های گیاهی در معرض انقراض می‌باشد. از دیگر جاذبه‌های این باغ می‌توان به باغ بامبو، باغ‌ کشاورزی و هنرستان شاهزاده‌ی وال‌ها اشاره کرد که یک‌خانه‌ی شیشه‌ای شامل گیاهانی از ۱۰ منطقه‌ی آب‌وهوایی مختلف می‌شود.

 باغ مونه، گیورنی، فرانسه

19

این باغ‌ها که در محل خانه کلود مونه واقع ‌شده است، باعث الهام سری نیلوفر‌های آبی نقاش معروف امپرسیونیست بوده است. امروزه با سفر به روستای گیورنی این امکان وجود دارد که خود را در دنیای مونت شناور کنید. باغ آبی نمادین او، همراه با یک پل ژاپنی‌ که همچنان پا بر جاست، میزبان گردشگران در تمام طول سال است. بازدیدکنندگان همچنین از باغ گل پرطراوت که برای کمک به تخیل خلاقانه مونه ساخته‌شده بود، لذت خواهند برد.منبع: mymodernmet.com

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار