چاپ کد خبر: 10013
25 تیر 1398

سبزی با طعم واقعی در استهبان کشت شد

کشاورزان استهبان، سبزی با طعم واقعی کاشتند

 بیشتر سبزی‌ها مزه ندارند یا مزه‌های عجیب و غریب دارند؛ دلیلش این است که سم‌ها و کودهای شیمیایی در جان این محصولات می‌مانند اما کشاورزان بخش ایج شهرستان استهبان تصمیم گرفتند سبزی‌های بامزه و طبیعی به مردم عرضه کنند.به گزارش اول فارس ، آنان که ۳۰ نفر بودند با حمایت مرکز جهاد کشاورزی ایج طی یک دوره کامل آموزشی و کارشناسی شده، سبزی کاملاً پاک و ارگانیک در این منطقه کشت کردند.
به این ترتیب سبزی سالم و بدون استفاده از هرگونه کود و سم شیمیایی در ایج کشت شد و آنگونه که رئیس مرکز جهاد کشاورزی ایج استهبان اعلام کرده بقیه کشاورزان هم از این نوع کشت استقبال کرده‌اند.
هادی درویش زاده  گفت: کشاورزان از فروردین ۹۸ پس از برگزاری چندین کلاس‌های ترویجی با استفاده از کودها و سموم بیولوژیک کاملاً عاری از هرگونه سموم شیمیایی خطرناک، اقدام به کشت سبزی کردند.
وی دلیل طعم نامناسب بعضی میوه‌ها و سبزی‌ها را باقی ماندن سموم و کودهای شیمیایی در این سبزی‌ها عنوان کرد و گفت: با افزایش مصرف این سموم و کودها، آنتی اکسیدان های میوه و سبزی کاهش می‌یابد، از این رو محصولات کشاورزی بدون طعم و خاصیت می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: استفاده زیاد از سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی در زمین‌های کشاورزی، باقی ماندن این ترکیبات و عناصر در میوه و سبزی باعث افزایش نگرانی‌ها شده و کارشناسان جهاد کشاورزی در تلاشند با استفاده از توصیه‌ها و برگزاری کلاس‌های ترویجی کودهای طبیعی و سموم بیولوژیکی را به کشاورزان معرفی کنند تا از مصرف بی رویه سموم شیمیایی کاسته شود.
استهبان در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز از مناطق مهم تولید انجیر و زعفران کشور است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار