چاپ کد خبر: 13544
29 شهریور 1398

شهردار فسا: قصد حذف فیزیکی مرا داشتند، به جان من سو قصد شد

n00022718 b
خبر حمله مسلحانه و ضرب‌‌وشتم شهردار فسا خبر از آن دارد که مبارزه با فساد و اجرا قانون در برخی موارد هنوز هم هزینه بالایی دارد، اما در روزهایی که جامعه با حساسیت بسیار در حال رصد مبارزه با مفاسد است، بی‌تفاوتی نهادهای مسئول در قبال این حادثه و وقایع مشابه احتمالی می‌تواند به ناامیدی اجتماعی در مساله مبارزه با فساد منجر شود.

 به گزارش اول فارس، حدود ساعت ۴ بامداد روز سه شنبه  چندین نفر با پوشش کامل، داشتن اسلحه گرم و  چماق به محل اقامت حسن برات، شهردار فسا حمله کرده و وی را مورد ضرب‌وشتم قرار داده‌اند. چندین ضربه چماق به سر وی، دست‌ها و پاها وارد شده است.

حسن برات، شهردار فسا  با اشاره به این‌که در دوسال‌واندی که در شهرداری بوده‌ام، شهرداری را از بدهی ۴۰ میلیاردی و محکومیت‌های مختلف نجات داده‌ایم، تاکید کرد: در طی این دوسال، بالا ۹۰ درصد از بدهی‌های شهرداری پرداخت شده و برای اولین بار بودجه شهرداری، که بیشتر از ۶۰ درصد آن محقق نمی‌شده، علاوه بر احقاق ۳۵ میلیارد بودجه، حدود ۷ میلیارد هم متمم افزایشی داشته است.

این مدیر شهری با اعلام این‌که به موجب این افزایش درآمد برای اولین بار در یک دهه گذشته حقوق نیروهای شهرداری به طور کامل به روز شده، تاکید کرد: بدهی‌های شهرداری پرداخت و بحث‌های رفاهی نیروها کاملا تامین شده و عملا نارضایتی نیرویی در داخل بدنه شهرداری وجود ندارد. این در حالیست که طی سال‌های گذشته عموما حقوق کارکنان و کارگران ما‌ه‌ها به تعویق می‌افتاد و همواره موجب بروز اعتراضات و تجمعات کارگری می‌شد. اما در حال حاضر بدهی شهرداری تقریبا رو به صفر بوده و علاوه بر آن پروژه‌های عمرانی هم در دست اجراست.

برات شفاف‌سازی عملکرد شهرداری، اصلاح ساختار و فرآیندها در جهت چابک‌سازی سیستم اداری را ضروری دانست و گفت: از جمله مشکلات شهرداری بدنه سنگین و پر تعداد نیروی انسانی آن بوده که به لحاظ کیفی و کمی نیاز به بازنگری داشته همچنان که  در دو سال گذشته نزدیک به ۵۰ نفر از کارکنان شهرداری از راه‌های مختلف از جمله بازنشستگی، انتقال، ماموریت به خدمت و… از بدنه شهرداری جدا شده و علی‌رغم افزایش حجم کار شهرداری حتی یک نیرو هم جایگزین نشده که این موضوع نشان‌‌دهنده تراکم نیرو در شهرداری فسا بوده است.

شهردار فسا بر این باور است که کار قانونی انجام دادن و قانون را اجرا کردن همچنان در جامعه ما هزینه بالایی دارد و در هر صورت افرادی که منافعی را در این زمینه از دست می‌دهند، حاضرند برای دستیابی به آن هزینه پرداخت کنند، آدم اجیر کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در روزهایی که جامعه با حساسیت بسیار در حال رصد مبارزه با مفاسد است، بی‌تفاوتی نهادهای مسئول در قبال این حادثه و وقایع مشابه احتمالی می‌تواند به ناامیدی اجتماعی در مساله  مبارزه با فساد منجر شود.

برات درباره حادثه سوء‌قصد به وی با اشاره به این‌که نحوه هجوم ضاربان و درگیری خبر از نیت آنان برای حذف فیزیکی می‌داد، تاکید کرد: گزارشات پزشکی قانونی هم موید این مطلب است و مهاجمان در حقیقت مامور به سوء‌قصد بوده اند، نه افراد معترض به عملکرد شهرداری.

شهردار فسا در ادامه یادآورشد: مسئولان استانی، فرااستانی و امنیتی باید این موضوع را جدی بگیرند، به دنبال بزرگ‌نمایی نیستم اما این اتفاقات می‌تواند تاثیرات بسیار نامطلوبی بر جامعه داشته  و اجرا قانون برای مسئولان در سطح شهرستان و استان سخت و سنگین باشد.

این مدیر شهری همچنین اعلام کرد: این‌که افرادی به راحتی در یک اداره و به یک شخصیت حقوقی حمله می‌کنند موضوعیست که باید جدی گرفته شود و وقتی شخص آقای استاندار پیگیر این موضوع بوده‌اند و سردار فرماندهی انتظامی استان نیز مستقیم پیگیری کار را رصد می‌کنند، نشان از اهمیت بالا آن دار، چرا که یک بحث امنیتی مهم اتفاق افتاده است.

برات در پاسخ به سئوالی در خصوص خبر بازداشت یکی از کارکنان شهرداری، اظهار کرد: تا کنون خبری در این مورد نشنیده است و اگر بازداشتی هم بوده بی‌خبرم. همچنین با گذشت ۳۶ ساعت از این حادثه خبری از تشکیل یا عدم تشکیل جلسه شورای تامین شهرستان ندارم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شهروند فسا جمعه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

دروغه، از وقتی شهردار شده حقوق کارگرای شهرداری همیشه عقب میافته و باعث اعتراض اون ها درب فرمانداری ویژه شهر میشه

آخرین اخبار