چاپ کد خبر: 13495
28 شهریور 1398

سخنان صریح دختر هرمزگانی در مقابل وزیر آموزش و پرورش

فاطمه قنبری نماینده دانش آموزان استان هرمزگان در مجلس دانش آموزی در نطق خود در مقابل وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت دانش آموزان حادثه دیده هرمزگانی شد.

نطق بی‌پرده دختر هرمزگانی در مقابل وزیر آموزش و پرورش/ از حقوق دختران سانحه دیده هرمزگانی تا مافیای کنکور

به گزارش اول فارس، فاطمه قنبری در دومین نشست از نهمین دوره مجلس دانش دانش آموزی که شامگاه چهارشنبه در ساختمان مجلس خبرگان رهبری با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار داشت: بعداز گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، انقلابی که با نام مستضعفین شهره است متاسفانه هنوز شاهد اتفاقاتی در کشور هستیم که اصلا انتظارش را نداریم و این ناکار آمدی ها بطور مستقیم جامعه دانش آموزی را هدف گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه بارز ناکارآمدی‌ها، واژگونی اتوبوس دانش آموزان نخبه هرمزگانی است که در استان فارس اتفاق افتاد و باعث کشته شدن ۹ دانش آموز بی‌گناه و مصدومیت ۳۴ نفر با حال وخیم شد که بنده شرح حال مفصل‌شان را در نامه ای خدمت وزیر آموزش و پرورش تقدیم می‌کنم.

نماینده دانش آموزان  استان هرمزگان در مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بعد از گذشت دو سال از این حادثه، مسؤولین محترم هنوز «وعده» درمان می‌دهند و خبری از «عمل» نیست. وعده‌هایی که  به پوچی وعده‌های انتخاباتی می‌گرایند و تا کنون دردی را درمان نکرده‌اند.

قنبری تاکید کرد: تقاضا داریم وزیر آموزش و پرورش به شکل مستقیم در این قضیه ورود کنند تا به قضیه سر و سامان داده شود.

وی اظهار داشت: زیربنای ترقی و پیشرفت هرکشور آموزش آن کشور است و اگر آموزش یک کشور به مسائل مادی و منفعتی سودجویان آلوده شود عقب گرد آن کشور کلید خورده است.

نماینده دانش آموزان  استان هرمزگان در مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کنکوری که با هدف برقراری عدالت در سیستم آموزش و پرورش‌مان بوجود آمد، امروز علاوه براینکه قاتل روح ما و خانواده هایمان شده ، ماحصلش چیزی جز تبعیض و ناعدالتی نیست.

قنبری بیان داشت: وقتی ۷۰ درصد رتبه‌های ۹۸ سمپادی، ۱۴ درصد مدارس غیرانتفاعی و ۱۳ درصد از مدارس نمونه بوده‌اند و سهم مدارس دولتی صفر درصد است این یعنی امکانات آموزشی هم مانند سایر امکانات برای سرمایه‌داران و آقازاده‌های این مملکت تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: خنده دار است اگر دانش آموز فلان روستای دورافتاده از فلان استان محروم، رویای برترشدن را داشته باشد و این یک درد است؛ ما این درد را به که بگوییم ؟آقایانِ مسؤول؛ شما خود بیشتر از هرکسی از مافیای کنکور مطلع‌اید چرا هیچ گاه دست مافیا از این کنکور کوتاه نشده بلکه روز به روز درازتر شده و روز به روز فاصله طبقاتی بین‌مان را زیادتر کرده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار