چاپ کد خبر: 14837
15 مهر 1398

سخنگوی شورای شهر شیراز: بعید می‌دانم کارخانه سیمان در آینده نزدیک از شیراز خارج شود

نظری سخنگوی شورای شیراز

سعید نظری با بیان اینکه اراده جدی در مدیران کارخانه سیمان برای خروج این واحد صنعتی آلاینده از شیراز وجود ندارد، گفت: بعید می‌دانم این کارخانه در آینده نزدیک از شیراز خارج شود.

به گزارش اول فارس ، سخنگوی شورای شهر شیراز دوشنبه ١۵ مهر در جمع خبرنگاران در خصوص انتقال چهار کارخانه آلاینده شیراز به خارج از شهر گفت: شورای پنجم از ابتدای فعالیت یکی از برنامه‌های خود را خارج کردن این کارخانه‌ها از شیراز اعلام کرد اما این موضوع اقدامی ساده نبود زیرا بیش از ۲۵ سال در دستور کار دولت قرار داشت و به نتیجه نرسید.

وی با یادآوری اینکه روند ساخت کارخانه جدید سیمان در خارج از شیراز حدود ۱۵ درصد پیشرفت دارد و نیازهای ارزی مد نظر مدیران این واحد صنعتی برای تامین ماشین‌آلات هنوز تامین نشده است، ادامه داد: با تلاش‌های انجام شده در این شورا، کارخانه ریشمک به منطقه لپویی منتقل شد. ساختمان کارخانه پشم شیشه نیز در منطقه صنعتی شیراز در حال تجهیز است و با انتقال تکنولوژی و تجهیزات، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از این کارخانه هم از شیراز خارج شود.

عضو شورای شهر شیراز در خصوص کارخانه روغن نباتی نیز گفت: این کارخانه فرسوده دچار مشکلاتی نظیر تعدد مالکان زمین آن است، بخشی از ملک کنونی به اوقاف تعلق دارد که با قرارداد ۹۹ ساله واگذار شده بود.

نظری تاکید کرد: قرار گرفتن این کارخانه در محلی که اکنون مرکز گردشگری شیراز محسوب می‌شود، یک عنصر نامطلوب است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار