چاپ کد خبر: 21599
22 بهمن 1398

سخنگوی شورای نگهبان: بیش از ۷۱۰۰ نفر تایید صلاحیت شدند/ اسامی تایید صلاحیت شده ها امروز به فرمانداریها اعلام می شود

image.png

سخنگوی شورای نگهبان از تایید صلاحیت بیش از ۷۱۰۰ داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس یازدهم خبر داد.

به گزارش  اول فارس، عباسعلی کدخدایی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ اظهار کرد: ایام دهه فجر و امروز که ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است را سپری می کنیم، روزی که اراده مردم بر آن قرار گرفته تا نظام جدید اسلامی را پی‌ریزی کنند.

وی افزود: الحمدلله به لطف خداوند و با پشتیبانی مردم چهل و یکمین سال را هم پشت سر گذاشتیم، اگرچه مشکلاتی هم بوده است و دشمنان همیشه درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و منافع ملی مردم بوده‌اند اما خوشبختانه با پشتیبانی‌های مردم و با تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب همچنان انقلاب به پیش است و ان شاءالله رشد و پیشرفت خوبی را برای مردم عزیز آرزو می کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نتایج تایید صلاحیت ها آماده شد و امروز هم به تدریج به نظرات و اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای وزارت کشور ارسال می‌شود و از طریق فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبین محترم قرار می گیرد.

کدخدایی افزود: امیدواریم ان شاءالله با اقداماتی که صورت گرفته انتخابات خوبی را پیش رو داشته باشیم. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور پرشور و با مشارکت حداکثری همه مردم فارغ از گرایش، جناح و گروه های سیاسی را در انتخابات شاهد باشیم و وعده ما ان‌شاءالله دوم اسفند ماه پای صندوق‌های رای است.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تحریم انتخابات از سوی برخی گروه‌ها تصریح کرد: البته گروه‌هایی که تعلقی به مردم و نظام داشته باشند از این صحبت‌ها نخواهند کرد. خوشبختانه ما هم از جهت بررسی صلاحیت‌ها این اطمینان را به همه مردم می‌دهیم و قبلا هم اعلام کردیم که بررسی صلاحیت‌ها دقیق و براساس مستندات بوده است.

وی ادامه داد: از جهت تعداد داوطلبانی که صلاحیتشان تایید شده، در واقع همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم به نظر ما افرادی را دارند که می توانند حضور داشته باشند و ان شاء الله صحبت از تحریم و نیامدن را به دشمنان واگذار می کنیم.

کدخدایی تاکید کرد: هر کسی که دوستدار انقلاب اسلامی است ان شاءالله در دوم اسفند پای صندوق رای حاضر خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در مورد تعداد افراد تایید صلاحیت‌ شده بیان کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تایید شده است و ان شاءالله امروز در اختیار فرمانداری‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با اینکه ساز و کار شورای نگهبان برای شفافیت تبلیغات انتخاباتی به چه شکل است؟ اظهار کرد: همانطور که مستحضر هستید این قانون تازه ابلاغ شده و امیدواریم که مراحل اجرایی آن از سوی وزارت کشور انجام شود. طبیعتا ما هم بر همه مراحلی که در قانون ذکر شده است نظارت خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با موضع شورای نگهبان در خصوص لایحه دولت برای برگزاری همه پرسی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از مسیر قانونی باشد شورای نگهبان مخالفتی ندارد و اگر در مسیر قانون و براساس قانون باشد طبیعتا ما هم وظایف قانونی خود را انجام خواهیم داد.

وی در رابطه با تخلفات مربوط به تبلیغات نمایندگان در ایام انتخابات پیش رو افزود: تبلیغات اگر مصداق تبلیغات زودهنگام باشد طبیعتا دستگاه‌های مختلف حسب وظیفه باید گزارش و پیگیری کنند و ما هم اگر به این نتیحه برسیم قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به رد صلاحیت‌های طیف وسیعی از داوطلبان مشارکت در انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید؟ بیان کرد: هیچ طیف گسترده ای از رد صلاحیت ها نداشتیم. بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر صلاحیتشان تایید شده و این یعنی ۵۰ درصد از افراد صلاحیتشان مورد تایید واقع شده است و از همه گرایش‌ها، جناح‌ها و گروه‌ها هم حضور دارند.

وی در رابطه با تعداد نهایی رد صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس گفت: ۷۵ نفر از نمایندگان دوره فعلی رد صلاحیت شده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان در پایان در خصوص اینکه اگر نظارت استصوابی وجود دارد چرا در مدت نمایندگی به تخلفات رسیدگی نشده، گفت: در بحث مایندگان طبق قانونی که وضع شد نظارت بر عملکرد آنها بر عهده خود مجلس قرار گرفته و طبیعتا باید از این طریق اقدام شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار