چاپ کد خبر: 7324
24 اردیبهشت 1398
مدیرکل محیط‌ زیست فارس گفت:

سد تنگ سرخ شیراز ارزیابی زیست محیطی ندارد/ اختصاص ۲۵ درصد درآمد عوارض آلودگی هوای عسلویه به لامرد ومهر

به گزارش پایگاه خبری اول فارس از شیراز، سعید محمودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درگذشته تمام عوارض آلایندگی هوای عسلویه به استان بوشهر تعلق می‌گرفت که با پیگیر‌های انجام‌شده قرار شد ۲۵ درصد از این عوارض به شهر‌ستان‌های لامرد و مهر که در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم فارس در بودجه تالاب‌ها بسیار ناچیز بوده و دراین راستا با تلاش‌های انجام‌شده از سوی استاندار وقت و اختصاص بودجه مناسب، طرح مطالعاتی با همکاری دانشگاه شیراز و صنعتی شریف تنظیم‌شده است.

تصویر مرتبط

سعید محمودی در مورد انتقال کارخانه پشم و شیشه و سیمان به خارج از شهر تصریح کرد: در مذاکره با مدیران کارخانه پشم‌شیشه مقرر شد این کارخانه تا خرداد سال آینده به خارج از شهر منتقل شود که تاکنون هیچ اراده‌ای برای اجرایی شدن دیده نشده اما کارخانه سیمان مصمم به انتقال است.

مدیرکل محیط‌ زیست فارس با اشاره به اینکه قانون محکمی برای جلوگیری از طرح‌هایی که ارزیابی زیست‌محیطی ندارد موجود نیست، افزود: برای احداث محور کامفیروز به کازرون که هیچ‌گونه مجوزی برای قطع درختان وجود نداشت شاهد قطع و مدفون شدن درختان در زیر هزاران تپه‌هزاران تنی هستیم که مشکلات بسیاری را برای محیط‌ زیست منطقه ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: در احداث سدها به‌ویژه سد تنگ سرخ نیز ارزیابی زیست‌محیطی وجود نداشته و این روند همچنان ادامه دارد که برای برون‌رفت از این معضل باید با محیط‌ زیست همکاری شود.

مدیرکل محیط‌ زیست فارس با تأکید بر اینکه از ابتدای بهمن‌ماه با مطب‌های خصوصی و کلینیک‌هایی که مبادرت به رهاسازی تجهیزات پزشکی استفاده‌شده می‌کنند برخورد قانونی می‌شود، افزود: از ۲ هزار کلینیک، پاتولوژی و مطب‌های خصوصی هزار و ۳۰۰ کلینیک اقدام به رهاسازی تیغ‌های عمل جراحی کرده و درنتیجه برای افراد که مبادرت به جمع‌آوری زباله می‌کنند احتمال آلودگی به هپاتیت و ایدز وجود دارد.

محمودی اظهار داشت: کشف هزار قبضه اسلحه گرم از شکارچیان متخلف، تقویت لجستیکی بیش از ۶۰ پایگاه محیط‌بانی، افزایش میانگین حقوقی ۲۳۰ محیط‌بان و دیگر امکانات رفاهی و معیشتی ازجمله فعالیت‌های این اداره کل در یک سال گذشته است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار