چاپ کد خبر: 33118
5 مرداد 1399

سرو این ۱۱ غذا در کشورهای مختلف جهان ممنوع است

زمانی که به شهرها و کشورهای مختلف سفر می کنیم دنبال کسب تجربه های نابی هستیم که تا آخر عمر در پستوی ذهنمان جا خوش خواهند کرد. یکی از همین تجربه های ناب، امتحان کردن غذاهایی است که در جای جای دنیا سرو می شوند. هر کدام از این غذاها تاریخچه خاص خودشان را دارند و گویای فرهنگ آن ناحیه هستند. شما نمی توانید دو نفر را بر روی این کره خاکی پیدا کنید که طبع غذایی شان با هم یکی باشد. برخی ها دوست دارند به سراغ رژیم های گیاهخواری روند و بعضی ها دوست دارند از گوشت های حیوانی تغذیه کنند. اگر چه تغذیه یکی از نیازهای اولیه انسان است اما اگر بگوییم در برخی از کشورهای جهان نمی توانید بعضی  از غذاها را بخورید چقدر تعجب می کنید؟ 

بله درست شنیدید. بعضی از غذاها هستند که جزو غذاهای ممنوعه محسوب می شوند و نمی توان از آن ها استفاده کرد. دلیل ممنوع بودن مصرف این غذاها در کشورهای مختلف می تواند متفاوت باشد اما در بیشتر موارد علل زیست محیطی برای ممنوع شدنشان اعلام می گردد. در این مقاله قصد داریم تا راجع به همین موضوع اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم و ببینیم چرا خوردن این غذاها ممنوع است. پس همراه ما باشید. 

غذاهای ممنوعه

ماهی ژاپنی فوگو
 تا به حال ماهی های بادکنکی که به نظر زیبا و جذاب می رسند را از نزدیک دیده اید؟ ماهی ژاپنی فوگو یکی از همین ماهی های بادکنکی است که خوراکی های متعددی از آن تهیه می شود. این ماهی به دلیل داشتن تترو دوتوکسین، سمی محسوب می شود و در تمیز کردن استخوان هایش باید دقت کرد. سمی که در این ماهی وجود دارد می تواند به سیستم عصبی مصرف کننده حمله کند و در چشم بر هم زدنی او را از پای در بیاورد. به همین خاطر مصرف آن در برخی از کشورهای جهان ممنوع است. 

ماهی فوگو

هاگیس
یکی دیگر از غذاهایی که در فهرست غذاهای ممنوعه قرار دارد هاگیس یا همان هگیس است. این غذا معمولاً از سیرابی گوسفند( قلب و جگر سیاه و جگر سفید) به همراه پوره سیب زمینی تهیه می شود و در کنار سبزیجات تازه سرو می گردد. اصلیت این غذا به کشور اسکاتلند بر می گردد. در سال ۱۹۷۱ بود که ایالت متحده آمریکا سرو جگر سفید را در این کشور ممنوع کرد و اسم هاگیس نیز در فهرست غذاهای ممنوعه قرار گرفت. 

هاگیس

خاویار سیاه دریای خزر
شاید از دیدن اسم این خاویار و ممنوع بودنش در برخی از کشورها شگفت زده شده باشید. این نوع خاویار از یک گونه ماهی به دست می آید و رنگ سیاهی دارد. به دلیل صید بی رویه این ماهی و استخراج خاویار، نسلش در حال انقراض است. به همین خاطر است که کشورها و مجموعه های مختلفی تلاش می کنند برای محافظت از این ماهی، جلو صید و سرو خاویار آن را بگیرند. 

خاویار سیاه

عجیب ترین رستوران های دنیا – در نقاط مختلف دنیا رستوران هایی وجود دارد که ممکن است کمی غیر معمول باشد؛ روی لینک کلیلک کنید تا اطلاعات جالبی کسب کنید.

جگر چرب اردک و غاز
مگر خوردن یک وعده غذا چقدر ارزش دارد که بخواهیم به خاطرش، حیوانی را تا حد مرگ اذیت کنیم. اگر بدانید برای تهیه این غذا چه بلاهایی بر سر اردک و غاز بیچاره می آورند هرگز لب به آن نمی زنید.  برای اینکه جگر این حیوان در پوششی از چربی قرار گیرد غذای زیادی به او داده می شود. در مراحل نهایی، اینکار به زور انجام می شود و حیوان بیچاره دیگر رمق خوردن در خود نمی بیند. چنین عمل غیر اخلاقی در نهایت به زجر کش شدن و حتی شکستن پاهای حیوان منجر می شود و به همین دلیل سرو و ارائه آن در برخی از کشورها ممنوع اعلام شده است. 

جگر غاز

سوپ باله کوسه
این غذا معمولاً در کشورهای آسیایی همچون چین سرو می شود. شاید با خودتان بگویید مصرف این سوپ چه مشکلی برایمان ایجاد می کند؟ واقعیت این است که نسل کوسه هایی که سوپ از آن تهیه می شود در حال انقراض است و به همین دلیل مصرف آن در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکایی ممنوع شده است. 

سوپ باله کوسه

ماهی قزل آلای پرورشی
 بسیاری از افرادی که با تور لحظه آخری به شهرهای شمالی یا جنوبی سفر می کنند، اولین غذایی که دوست دارند سفارش دهند ماهی است. در میان همه ماهی های موجود، قزل آلا طرفداران خاص خودش را دارد. با این حال ماهی قزل آلای پرورشی به دلیل مشکلات زیست محیطی که تحقیقات متعدد آن را به اثبات رسانده است، در برخی از کشورها سرو نمی شود و مصرف آن نیز ممنوع است. 

ماهی قزل آلا پرورشی

روغن رازیانه بو یا ساسافراس
وزارت غذا و دارو آمریکا این ماده را هم در فهرست مواد غیر مجاز و ممنوع قرار داده است. این ماده زمانی یکی از طعم دهنده های محبوب چای و نوشیدنی محسوب می شد اما تحقیقات انجام شده نشان داد حاوی سافرول است و مصرف آن می تواند سرطان زا باشد. 

روغن رازیانه

شیر خام
مصرف شیر خام که به عنوان شیر غیر پاستوریزه هم در میان افراد شناخته می شود در برخی کشورها ممنوع است و فروشندگان حق ارائه آن به مشتریان را ندارند. به دلیل وجود بیماری های مشترکی که بین انسان و حیوان وجود دارد مصرف شیر، آن هم به صورت غیر پاستوریزه می تواند خطرات بالقوه ای به همراه داشته باشد. 

شیر خام

ماهی خاردار شیلیایی
این ماهی چربی فراوان و گوشت سفیدی دارد و بعد از پخت طعم بسیار لذیذی به خود می گیرد. همه این عوامل دست به دست هم داده اند تا صید این ماهی به شکل بی رویه ای در برخی از کشورهای جهان افزایش یابد. همین صیدهای بی رویه است که نسل گونه های مختلف حیوانات همچون ماهی ها را به خطر می اندازد و می تواند مشکلات زیست محیطی فراوانی به همراه داشته باشد. به همین دلیل مصرف و سرو ماهی خاردار شیلیایی هم در برخی از کشورها ممنوع اعلام شده است. 

ماهی خاردار

گوشت اسب
اگر سری به رستوران های ایالت متحده آمریکا بزنید به احتمال زیاد گوشت اسب را در منوی آن ها نخواهید دید. آمریکایی ها معتقدند نباید اسب را برای مصرف انسان نابود کرد و به همین دلیل مصرف گوشت اسب را در رستوران های خود ممنوع اعلام کرده اند. 

گوشت اسب

 منگوستن
منگوستن اگر چه غذا نیست اما در فهرست غذاهای ممنوعه قرار می گیرد. این میوه بنفش رنگ، شیرین، آبدار و بسیار خوشمزه است و زمانی مصرف آن در ایالت متحده آمریکا ممنوع اعلام شد. دلیل آن ها برای جلوگیری از واردات این میوه، ترس از ورود پشه میوه آسیایی به آمریکا بود. اما به نظر می رسد ممنوعیت این میوه در آمریکا برداشته شده است و محصولات وارداتی باید زیر اشعه قرار بگیرند تا سلامت آنها به طور کامل تایید شود. 

منگوستن

ما انسان ها غذاهای مختلفی را دوست داریم. برخی هایمان عاشق غذاهای سرخ شده هستیم، بعضی هایمان دوست داریم تندترین غذاهای جهان را برای یکبار هم که شده امتحان کنیم و برخی هایمان هم ترجیح می دهیم لب به غذاهایی بزنیم که به ظاهر غیر عادی و البته گران قیمت به نظر می رسند. با این حال برخی از غذاها در جهان هستند که به خاطر مشکلات زیست محیطی و آسیب هایی که ممکن است به بدن انسان ها وارد کنند ممنوع شده اند.” لحظه آخر”

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار