چاپ کد خبر: 1485
9 آبان 1397

شناسایی و دستگیری عامل ترویج فساد در شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فرد جوانی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی می‌کرد، توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری عامل ترویج فساد در شبکه‌های اجتماعیبه گزارشاول فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان صفحه‌ای اینستاگرامی با بیش ۲۰۰ پست غیر اخلاقی و فعال در زمینه صیغه‌یابی شناسایی گردید، لذا شناسایی عامل ایجاد کننده آن در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی موفق به شناسایی متهم به هویت مردی۳۵ اهل و ساکن استان اصفهان شده لذا با هماهنگی مقام محترم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: متهم که در فضای مجازی خود را با هویت یک زن معرفی می‌کرد به مدیریت چندین صفحه و گروه غیراخلاقی در تلگرام نیز اعتراف نمود و سپس جهت ادامه رسیدگی به پرونده به دادسرا اعزام و قرار قانونی مناسب برای او صادر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ترویج فساد و فحشاء در فضای مجازی جرم است، تصریح کرد: هشدار می‌دهیم اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه اقدام به ترویج فسا و فحشا کنند در سریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه برخی کاربران در فضای مجازی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی فقط به دنبال اشاعه فساد و فحشاء هستند به خانواده‌ها توصیه کرد: مراقب فرزندان خود باشید تا در شبکه‌های اجتماعی در دام گردانندگان این دست صفحات، کانال‌ها و گروه‌ها گرفتار نشوند. چرا که بسیاری از این دست کانال‌ها، گروه‌های شبکه‌های اجتماعی توسط مجرمان سایبری مدیدریت شده و به دنبال سوء استفاده از اعضای این دست کانال‌ها و گروه‌ها هستند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان افزود: مطابق ماده۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار