چاپ کد خبر: 25566
16 فروردین 1399

شهری در استان فارس که ۱۰ ماه است شهردار ندارد

شهر فیروزآباد استان فارس، بیش از ۱۰ ماه است که بدون شهردار بوده و پروژه‌های عمرانی و خدمات شهری آن راکد مانده است.

به گزارش اول فارس ، با وجود اینکه شهرستان فیروزآباد از نظر رتبه و اهمیت شهری و شهرداری، از شهرهای پراهمیت با قدمت استان فارس است، اکنون بیش از ۱۰ ماه است که شهردار ندارد.

در این برهه حساس که سایه سنگین و سهمناک بیماری کرونا ویروس نیز بر این شهر پرآشوب افتاده، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت شهرداری، نظافت شهر و جمع‌آوری آنی و لحظه‌ای زباله‌های شهری که کانون انواع آلودگی‌ها و بیماری‌ها است.

علاوه بر آن، رکود و تعطیلی امور عمرانی، بهسازی معابر، خیابان‌ها، بوستان‌ها، فضای سبز، روشنایی کوچه‌ها و شروع پروژه‌های جدید، پایان دادن و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، خود مثنوی هفتاد من دیگری است که در این شرح و بیان نمی‌گنجد.

حدود ۱۰ ماه است که امور زیربنایی این شهر با وقفه و کندی مواجه شده است. چه کسانی باید در این دوره حساس که سلامتی کودکان، نوزادان، جوانان، کهن‌سالان و گروه‌های حساس جامعه بیش از هر زمان دیگری به خطر افتاده است، پاسخگو باشند؟

مسلم اولاد رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد اظهار داشت:  به استناد ماده ۸۰ قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور، انتخاب شهردار به‌عنوان شاخص‌ترین وظیفه شوراهای اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به استعفای شهردار منتخب، شورای اسلامی به استناد قانون ماده ۸۰ شورای اسلامی شهر، فیروزآباد مبادرت به معرفی گزینه تصدی شهرداری طی مصوبه‌های شماره ۲۶ و ۳۱ مورخ ۲۱ خردادماه ۹۸ و ۲ تیرماه ۹۸ کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد ادامه داد: مصوبه اجرایی شورا به هیئت حل اختلاف استانداری ارجاع و در هیئت مذکور مصوبه شورا رد شد و شورای اسلامی شهر به استناد قانون مصوبه شماره ۵۶ مورخ ۲۳ مردادماه ۹۸ مبادرت به معرفی گزینه جدید شهرداری کرد.

اولاد اضافه کرد: با توجه به پیگیری گزینه قبل شهرداری از طرف دیوان عدالت اداری طی دستور موقت و حکم قطعی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به استناد قانون که تصمیم هیئت حل اختلاف استانداری خارج از مهلت قانونی مقرر بوده نسبت به ابطال مصوبه هیئت و متعاقباً مصوبه شورای اسلامی شهر در انتخاب شهردار جدید اقدام و شورای اسلامی شهر و استانداری فارس را الزام به صدور حکم شهردار کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به قطعی شدن حکم شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری و صدور اجراییه دادنامه توسط شعبه ۶ اجرای احکام دیوان عدالت، شورای اسلامی شهر و استانداری فارس ملزم به صدور حکم شهردار شدند که مطابق قانون حکم باید صادر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزآباد با اشاره به پیگیری و مطالبات شهروندان و از طرفی پیگیری‌های امام‌جمعه شهرستان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و پروسه ۱۰ ماهه مدیریت شهرداری بدون شهردار تصریح کرد: شورای اسلامی شهر فیروزآباد چشم به عنایت استاندار فارس دارد تا گره مدیریت شهرداری به سرانگشت تدبیر او باز شود و با صدور حکم شهردار، توفیق خدمتگزاری به شهر و شهروندان فیروزآبادی با همراهی شهردار و شورای اسلامی و همدلی شهروندان و مسئولان با لحاظ شرایط خاص جامعه فراهم شود.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رضا سه شنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۲۲

سلام قصد بنده صرفا جهت یاری رساندن به شهری است که به قول ریاست محترم شورا فاقد شهردار است فقط نکته اینجاست شخص شهردار حتی اگر هم حضور داشته باشند یا حضور نداشته باشند رافع مسولیت انجام هدایت سکان مدیریت شهری توسط اعضای محترم شورای شهر نیست پس شورای شهر بایستی با اتخاذ تصمیمات و برنامه ریزی مانع از گسترش بی نظمی و بی برنامه باقی ماندن شهر در امور درون شهری باشد پس پیشنهاد مینماید در صورت تمایل اجازه بفرمائید طی چند جلسه تشریح نمایم چه اموری در باره فیروزآباد الزامات است که متاسفانه کلا دیده نشده و نسبت به آنها اگر اقدامی نفرمایید و مصوبه ای شورا صادر نفرمایید دیر یا زود بایستی بعلت عدم تمایل به انجام دادن شرح وظایف و تکالیف قانونی خودتان در مراجع بالا دستی مرکز پاسخگو باشید دوصدگفته چو نیم کردار نیست

رضا سه شنبه , ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۴۵

سلام جانا سخن از دل پر درد ما میگویی!جناب آقای اولاد قبول شهر شهردار ندارد باشه قبول اما سکان مدیریت درون شهری و هدایت درست مسیر خدمات عمومی شهر در دستان ریاست شورای شعر و متاثر از تصمیمات اعضای محترم شوراست که متاسفانه به غیر از تفاوتی نسبت به رفع مشکلات شهری فیروزآباد که متاسفانه دارای حاشیه های بیشماری است حتی مشکلات از حیث تنوع و تعدادی از تهران پایتخت ۱۶میلیونی هم بیشتر است

آخرین اخبار