چاپ کد خبر: 35845
7 مهر 1399

شهر جدید تابناک در جنوب استان فارس احداث می شود

طرح جامع شهر جدید تابناک تصویب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح جامع شهر جدید تابناک به تصویب رسید.

به گزارش اول فارس، حبیب الله طاهرخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در جلسه امروز شورای عالی شهرسازی و معماری، سه موضوع در ارتباط با شهرهای جدید مطرح و تصویب شد.

وی افزود: طرح جامع شهرجدید تابناک در شهرستان لامرد، با جمعیت پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه صنعتی انرژی بر و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همچنین تایید کمیته فنی شورای عالی در جلسه شورای عالی به اتفاق آرا تصویب شد. تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.

طاهرخانی همچنین از تصویب طرح توسعه پارک علم و فناوری شهر جدید پردیس با مساحت  ۳۲۷ هکتار در حریم شهر جدید پردیس خبر داد و گفت: پارک فناوری پردیس، بزرگ ترین پارک فناوری ایران در راستای نقش و عملکرد مصوب شهرجدید و توسعه فعالیت های اشتغالزا بر پایه  دانش و فناوری توسعه می یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس شهر جدید تابناک در ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده بود که امروز  طرح جامع این شهر به تصویب رسید.

به گفته طاهرخانی، در حال حاضر ۲۱ شهر جدید در مرحله سکونت و مطالعات وجود دارد که دو شهر تیس و ایوانکی به تازگی مصوب شده است. جمعیت ۲۰ شهر جدید دارای سکنه تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۳۴ هزار و ۳۹۵ نفر بوده که بر اساس مطالعات در پایان سال ۱۳۹۹ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گذر خواهد کرد. تا پایان سال ۱۳۹۸ در بین شهرهای جدید، پرند با ۱۵۹ هزار و ۳۵۰ نفر بیشترین تعداد جمعیت را دارد و پس از آن شهر جدید اندیشه با ۱۳۱ هزار و ۳۹۴ نفر و شهر جدید صدرا با ۱۲۲ هزار و ۲۲۶ نفر قرار دارند.

بر اساس این گزارش امروز همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ضمن بررسی مسایل و چالش های شهرک نمونه گردشگری زرندیه، مقرر کرد، با اقدام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محدوده منطقه ویژه زرندیه به ۳۱۰ هکتار کاهش یابد و مابقی اراضی در انطباق با دستورالعمل جدید شهرک سازی مصوب ۱۳۹۹.۲.۸ شورای عالی به عنوان شهرک تخصصی اقامتی پیگیری و طرح جامع مربوط ، پس از بررسی طرح در کمیته فنی به تصویب شورای عالی برسد.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی مصوب کرد طرح تفصیلی کلیه شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود. سند پهنه بندی حریم شهرها، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود. همچنین برای سایر شهرها، سند پهنه بندی حریم با قید فوریت تهیه و به تصویب برس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار