چاپ کد خبر: 19086
5 دی 1398

شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح­‌طلبان: با همه تنگناها به اثرگذاری در انتخابات ادامه می‌دهیم

جبهه اصلاح‌طلبان: با همه تنگناها به اثرگذاری در انتخابات ادامه می‌دهیم

اصلاح­‌طلبان در دومین نشست سراسری شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح­‌طلبان با رابطان استانی تاکید کردند که با وجود تمام تنگناها و رد صلاحیت‌­ چهره‌­های شاخص خود، به سیاست‌ ورزی و برنامه‌ریزی برای اثرگذاری در انتخابات ادامه خواهند داد.

اول فارس | انتخابات مجلس یازدهم : دومین نشست هیات رئیسه شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان با رابطان استانی صبح امروز به میزبانی این شورا برگزار شد. در این نشست اعضای هیات رئیسه و برخی اعضای شورای عالی و رابطان استانی دیدگاه­‌های خود را درباره انتخابات، رد صلاحیت­‌ها و طرح ‌های شورای عالی سیاست­گذاری برای حضور تاثیرگذار در انتخابات بیان کردند.

منصوری: با اینکه هوا بس ناجوانمردانه سرد است اما ادامه می‌دهیم

«آذر منصوری» دبیر شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح طلبان در توییتی درباره دومین همایش سراسری این شورا با رابطان استانی نوشت: گزارش جلسه امروز شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با اصلاح‌طلبان سراسر کشور: تقریبا اکثریت کاندیداهای شاخص در هیا­ت‌­های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند، میزان مشارکت پایین است، با اینکه هوا بس ناجوانمردانه سرد است، ادامه می‌­دهیم تا ببینیم آیا در این دوره مفهوم انتخابات شکل می‌گیرد یا نه؟

موسوی ­لاری: اینکه ما احراز نکردیم چه حرفی است؟

«عبدالواحد موسوی­ لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات در این نشست ضمن انتقاد از رد صلاحیت­‌های اصلاح­‌طلبان گفت: متأسفانه این دوره از انتخابات هیات‌های اجرایی بسیار بد عمل کردند. اینکه ما احراز نکردیم چه حرفی است؟ وی با تاکید بر اینکه لیست دادن در این انتخابات منوط به این است که ما کاندیدا داشته باشیم؛ گفت: این یک حرف کاملا منطقی است و جای تفسیر ندارد.

موسوی­ لاری افزود: ما در دوره‌های قبل هم مشکل داشتیم اما مطمئنا این دوره مشکلات ما تشدید شده و به مراتب نسبت به دوره‌های قبل بیشتر است. همین ­که تا اینجا آمدیم و این شورا را تشکیل دادیم معنی آن شرکت در انتخابات است. شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان به عنوان نماد ائتلافی جریان اصلاحات است. این شورا نیروی جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی است.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح­‌طلبان با بیان اینکه استان­‌ها و شهرستان‌ها بررسی دقیق داشته باشند؛ گفت: شوراهایی که تشکیل نشده در اولین فرصت تشکیل شوند، اگر کاندیدا داشتیم شرکت می‌کنیم و اگر نداشتیم به طور طبیعی لیستی نخواهیم داشت.

156849420

عارف: هنر اصلاح‌طلبان پیروزی در شرایط سخت است

«محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم از رد صلاحیت نامزدهای شاخص جریان اصلاحات گلایه و تاکید کرد: هنر اصلاح‌طلبان پیروزی در شرایط سخت است. وی درباره وقایع پس از اصلاح قیمت بنزین در کشور گفت: حوادث آبان ماه باعث شرمندگی همه مسوولان شد و در اجرای تغییر نزخ بنزین بی‌تدبیری صورت گرفت.

عارف با تاکید بر تداوم دلجویی از خانواده آسیب‌دیدگان، تصریح کرد: حرف و حدیث‌های فراوانی درباره حوادث آبان ماه وجود دارد که متاسفانه تاکنون هیچ مرجع رسمی در این خصوص پاسخگو نبوده است.

رئیس فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنان خود درباره عملکرد هیات‌های اجرایی انتخابات گفت: از هیات‌های اجرایی که با محوریت دولت شکل گرفته‌اند برای رد صلاحیت کاندیدهای شاخص جریان اصلاح‌طلب گلایه جدی داریم، هیات نظارت جبران کند. هیات‌های اجرایی و نظارت انتخاب را به مردم واگذار کنند و در تایید صلاحیت‌ها باید مُر قانون رعایت شود.در برخی استان‌ها در  رد صلاحیت‌ها افراط صورت گرفته است.

رییس شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان ضمن بیان اینکه با برخی آیه یاس خواندن‌ها در زمین رقیب بازی نکنیم، تاکید کرد: اگر در درون جبهه اصلاحات کوتاه نیاییم، فضا را برای رقیب آماده می‌کنیم. باید مناسب‌ترین فرد با مقبولیت عامه در هر حوزه انتخاب شود.

عارف افزود: وحدت و انسجام جبهه اصلاحات نباید قربانی فرد و افراد شود و طرح سرا هم هزینه‌های تهیه لیست را کاهش می‌دهد.

جواد امام: هیات اجرایی مسیر ناصواب در پیش گرفته شده را اصلاح کند

«جواد امام» دبیرکل حزب ایثارگران و رئیس بنیاد باران هم در دومین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان با رابطان استانی با بیان اینکه، اعتماد به جریان‌های سیاسی کم‌رنگ شده است‌ گفت: اصلاح‌طلبان خیلی در دولت نقشی نداشتند و اعتمادی بود که مانند مردم به دولت کردند.

امام تاکید کرد: از اقدام خود پشیمان نیستیم اما متناسب با آن اعتماد و اقبالی که از سوی مردم و اصلاح‌طلبان وجود داشت، دستاوردی حاصل نشده است. قانونگذار تمام تلاشش این بود که مردم در انتخابات نقش داشته باشند زیرا مردم موتور محرک و برگزارکننده انتخابات هستند.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، درباره رد صلاحیت اصلاح­‌طلبان هم گفت: این دوره اتفاقی که افتاد این بود اگر همه افراد را براساس قانون رد کنند، کسی نمی‌تواند اعتراض کند. هیات‌های اجرایی به مواردی پرداختند بیش از آن چیزی بوده که هیات‌های نظارت  در دوره های قبل به آن می‌پرداختند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که آقای دکتر عارف دارند، هم باتوجه به ریاست شورا، مسوولیت‌شان در مجلس و جایگاه مورد اعتمادی که در نظام دارند،  بتوانند تجدیدنظری بگیرند تا مُر قانون اجرایی شود.

وی با اشاره به «طرح سرا» گفت: باتوجه به محدودیت زمانی که وجود دارد دوستان هرچه سریع‌تر اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی را به ما برای ثبت‌نام در سامانه تحویل دهند.

امام درباره شاخصه‌های کاندیداها عنوان کرد: درست است که شاخصه‌ها از سوی  شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود اما تصمیم‌گیری برعهده خود استانها است و با تاکیدی که آقای دکتر عارف داشتند، ما در استان‌ها برای کاندیدا تصمیم نمی‌گیریم.

وی  بیان کرد: بارها تاکید شده است بحث وحدت و همدلی بسیار مهم است. فلسفه وجودی ما در انتخابات است اما این که کاندیدای نداشته باشیم قرار باشد کاندیدای دیگران را با خودشان رقابت دهیم تا امروز عقلمان تائید نکرده است، ما توجه به انتظارات جامعه معتقدیم مسیر ناصوابی که هیات‌های اجرایی رفتند اصلاح شود.

156849421

حسن رسولی: نباید از موضع مستاجر با حاکمیت برخورد کنیم

«سید حسن رسولی» عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: تجربه شخصی ۳۶ ساله حضور من در عرصه انتخابات به من این باور را داده است که در کشور ما انتخابات از نظر زمان‌بندی یک رویداد پیش‌بینی شده است اما از منظر نتیجه و دستاورد معتقدم متاثر از رویدادهای پر شمار از جمله رویدادهایی غیر مترقبه است.

رسولی گفت: امروز شرایط سخت است اما برخی رخدادها در جامعه ما این امید را می‌دهد که فضا تغییر خواهد کرد. جمهوریت نظام که تبلور عینی‌­اش در انتخاب است و مردم‌سالاری ما در محور خودش را نمایان می‌کند نیازمند مشارکت بالایی است و خوش‌بینانه‌ترین نگاهم این است که رهبری مانند آن چه در گذشته فرمودند اگر کسی نظام را قبول ندارد در انتخابات شرکت کنند، فضا تغییر خواهند کرد.

وی افزود: منشور و اخلاق اصلاح‌طلبی می‌گوید باید تلاش حداکثری داشته باشیم، هزینه‌های حداکثری بدهیم و مطالبات حداقلی داشته باشیم چرا که در جامعه امروز ایران بدیل دیگری نداریم. بدیل هر چیزی را غیر از اصلاح‌طلبان در سال  ۹۶ و آبان ماه گذشته بحث‌های خیابانی است که هر سه سر باخت است. یعنی نظام، مردم و اصلاحات می‌بازد.

رسولی یادآور شد:  این گفته‌هایم به دلیل قبول دستاوردهای دولت نیست، معتقدم دولت را به حد کافی تخریب می‌­کنند ما دیگر این کار را انجام ندهیم، مردانه مسوولیت بپذیریم به دکتر روحانی رای دادیم و باید بایستیم و با مردم رو راست باشیم.

وی با اشاره به ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان ادامه داد: ستاد شورای ۱۱ نفره در نظر گرفته است و به عنوان رئیس آن قبول مسوولیت کردم.

رسولی بیان کرد: همچون گذشته بر اساس تنوعات فکری و مشارکت تصمیم گیری خواهیم کرد، تجارب قبلی را در نظر داریم از موی سفیدان و انرژی جوانان، زنان و اقوام استفاده خواهیم کرد زیرا معتقدیم باید کادرسازی صورت گیرد.

وی ادامه داد: من طرفدار «طرح سرا» هستم برد، باخت و حذف در انتخابات وجود دارد که ما هر سه را دیدیم. ما یک جریان ریشه‌دار هستیم که بیش از ۳ دهه در نهادهای انتخاباتی نقش داشته است نباید از موضع  یک مستاجر با حاکمیت برخورد کنیم. ما به لحاظ موانع با هیچ کمبودی برخوردار نیستیم و پایان شبه سیه، سپیده است.

156849424

در این نشست «فاطمه راکعی» دبیرکل حزب زنان مسلمان نواندیش هم گفت: هیچ آلترناتیوی غیر از اصلاحات سراغ نداریم و مجلس مظلوم واقع شده است.

همچنین «محمد رهبری» از طراحان طرح سرا یا «سامانه رای­‌سنجی اصلاح‌طلبان» درباره این طرح در همایش شورای عالی سیاستگذاری جبهه اصلاح‌طلبان با رابطان و هیات رییسه شورای اصلاح‌طلبان استان‌­ها توضیحاتی ارائه داد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار