چاپ کد خبر: 25531
16 فروردین 1399

شگرد جدید کلاهبرداران در روزهای قرنطینه ،مواظب باشید

مجرمان سایبری

رئیس پلیس فتا استان فارس از کسب درآمد در منزل و کمک به نیازمندان در قرنطینه، شگرد این روزهای مجرمان سایبری خبر داد و گفت: شهروندان هرگز فریب کلاهبرداران سایبری را نخورند.

به گزارش اول فارس، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: متاسفانه در این روزها شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید اقدام به کلاهبرداری از شهروندان عزیز می کنند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه یکی از شگردهای مجرمان سایبری در این روزها کمک به نیازمندان در قرنطینه است ،گفت: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیر واقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان می‌نمایند و در مواردی نیز به منظور پرداخت کمک‌های مالی شهروندان، آنها را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی (فیشینگ) هدایت می‌ کنند..

رئیس پلیس فتا فارس گفت: شهروندان در صورت کمک به نیازمندان حتما باید از طریق مراکز معتبر از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و هرگز فریب اینگونه صفحات و گروه‌های جعلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری نمایند.

سرهنگ سلیمانی کسب درآمد در منزل را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری در این روزها اشاره کرد و افزود: کلاهبرداران با درج  آگهی‌هایی تحت عنوان کار در منزل، کسب درآمد در منزل، در خانه میلیونر شوید از طریق سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هرچند اندک بعنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر پاسخگوی تماس‌ها و پیام‌های آنها نمی‌شوند.

این مقام سایبری بیان داشت: مبلغ کلاهبرداری‌ها در این روش گاهاً مبالغی پایینی از قبیل ۲۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان می باشد که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی می باشد مالباخته ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضایی و شکایت ندارند و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی همچنان به کار خود ادامه دهند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد : شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و از پرداخت هرگونه وجه به حساب افراد ناشناس خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا فارس تصریح کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن‌ را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir  قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار