چاپ کد خبر: 3118
6 دی 1397
عضو شورای شیراز مطرح کرد:

شیراز در آستانه مواجهه با سونامی سالمندی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که با توجه به جمعیت یکصد و هفتاد و پنج هزار نفری سالمندان، کلانشهر شیراز در آینده نزدیک با سونامی سالمندی مواجه خواهد شد.

تصویر مرتبطبه گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، علی ناصری گفت: هم اینک از حدود سیصد هزار سالمند حاضر در فارس، یکصد و هفتاد و پنج هزار نفر در شیراز زندگی می‌کنند.

ناصری با اشاره به افزایش شمار سالمندان طی سال‌های آینده و براساس تحلیل‌های جمعیتی، گفت: شیراز باید برای تبدیل به شهر دوستدار سالمند، تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی بر توجه ویژه به بحث سلامت، بهداشت و درمان سالمندان تاکید کرد و افزود: با هماهنگی استانداری، فرمانداری، بهزیستی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و شورا کارت منزلت سالمندی برای افراد سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در نظر گرفته شده است .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: به منظور استفاده سالمندان از اتوبوس، مترو، اماکن ورزشی، فرهنگسراها و اماکن زیر نظر میراث فرهنگی، ۵ هزار کارت به سالمندان اهدا می شود .

ناصری خاطرنشان کرد: با هماهنگی شورا، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و فرمانداری و بهزیستی شیراز و همراهی بنیادفرزانگان و کانون بازنشستگان، قرار است کارت منزلت سالمندی به سالمندان شیرازی اعطاء شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار