چاپ کد خبر: 9592
14 تیر 1398
۸۰ درصد آب شیراز از منابع زیرزمینی

شیراز در آستانه نوبت بندی آب | وظیفه مردم : صرفه جویی / وظیفه مدیران:توصیه به صرفه جویی

نتیجه تصویری برای خشکسالی

 مدیرعامل آبفای شیراز گفت: حدود  ۸۰ درصد آب شیراز از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌های دهه اخیر موجب کاهش شدید آب این منابع شده است.

به گزارش اول فارس ، الله‌بخش نظرپور در گفت‌وگو با  تسنیم در شیراز، مهم‌ترین علل افت فشار آب در شیراز را مصرف بی‌رویه تعدادی از مشترکان و همچنین شروع فصل گرما  و راه‌اندازی کولرهای آبی اعلام کرد و اظهار داشت: در هر ثانیه بیش از ۶۲۰۰ لیتر آب وارد شبکه می‌شود ولی عدم صرفه‌جویی برخی افراد موجب می‌شود در  برخی مناطق افت فشار آب گزارش شود.

وی با اعلام اینکه وارد شدن کولرهای آبی به مدار، مصرف آب را به‌شدت افزایش می‌دهد، گفت: چنانچه شهروندان توصیه‌های مصرف بهینه آب را رعایت نکنند، امکان افت فشار یا حتی نوبت‌بندی آب نیز وجود دارد.

مدیرعامل آبفای شیراز تصریح کرد:  امسال ۴.۵ درصد تولید آب نسبت به حداکثر تولید سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که حدود  ۸۰ درصد آب شیراز، از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌های دهه اخیر موجب کاهش شدید آب این منابع شده و  با وجود بارش‌های اخیر تغییر محسوسی در افزایش آبدهی چاه‌ها نداشته است.

نظرپور یکی دیگر از علل قطعی و افت فشار آب در برخی از مناطق شیراز را شکستگی لوله در ابتدای کمربندی شیراز اعلام کرد و گفت: شکستگی خط انتقال ۷۰۰ در جنوب شیراز موجب هدر رفت مقادیر زیادی آب و تخلیه شبکه شده که در کمتر از یک روز ترمیم شد.

مدیرعامل آبفای شیراز گفت: در حال حاضر تعداد مشترکان آبفا شهرستان شیراز ۷۱۰ هزار مشترک ثبت‌شده و بیش از ۹۰ درصد مردم شیراز از کولرهای آبی استفاده می‌کنند و هر کولرآبی در شبانه‌روز حدود ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند بنابراین طبیعی است که در اوج گرما برخی از مناطق با افت فشار و یا قطعی آب مواجه شوند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار