چاپ کد خبر: 22463
10 اسفند 1398

صدور گواهی کسر اقساط معوق تامین اجتماعی فارس الکترونیکی

گواهی کسر اقساط معوق تامین اجتماعی فارس الکترونیکی شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: از این پس گواهی کسر اقساط معوق مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان با هدف کاهش سفرهای درون شهری و صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس، ابراهیم کشاورز داشت: حذف استعلام از بانک نیز از پانزدهم اسفندماه ۹۸ به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صادر می‌شود.

وی در مورد نحوه صدور این گواهی گفت: با توجه به طراحی سیستم مکانیزه این طرح، متقاضیان می‌توانند از تاریخ یاد شده با مراجعه به سامانه اینترنتی Eservices.tamin.ir و از طریق منوی مستمری بگیران نسبت به ثبت درخواست صدور گواهی اقدام کنند.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس تاکید کرد: از پانزدهم اسفندماه ۹۸ و با صدور الکترونیکی این گواهی، دیگر درخواست دستی برای صدور گواهی کسر اقساط در شعب تامین اجتماعی پذیرفته نمی‌شود و مستمری بگیران نیازی به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی نخواهند داشت.

کشاورز افزود: گواهی کسر اقساط معوق بنا به درخواست مستمری بگیران زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی، به نام خود، به عنوان وام گیرنده و یا ضمانت افراد غیر، صادر خواهد شد و تا سقف ۶۰ درصد مبلغ مستمری پیش‌بینی شده قابل انجام است و امکان صدور گواهی بیش از این مبلغ، میسر نخواهد بود.

وی ادامه داد: در صورت صدور گواهی‌های متعدد، مبلغ گواهی‌های صادره همواره کمتر یا مساوی ۶۰ درصد مبلغ مستمری دریافتی (بدون لحاظ پرداخت‌های معوقه) خواهد بود.

کشاورز اضافه کرد: همچنین در صورت اعلام کتبی بانک مبنی بر عدم پرداخت اقساط توسط شخص، تا تسویه مبلغ بدهی اعلامی، امکان صدور گواهی جدید حتی با فرض داشتن اعتبار و شرایط لازم، انجام نخواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس بیان کرد: کارمندان همه بانک‌های دولتی، خصوصی، تعاونی‌ها، موسسه‌های اعتباری و صندوق‌های قرض الحسنه دارای مجوز از بانک مرکزی این امکان را خواهند داشت تا از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلام‌های رسمی سایت تامین اجتماعی، سند مربوطه را مشاهده کنند.

وی گفت: با درج گواهی کسر اقساط معوق در سامانه رسمی سازمان تامین اجتماعی، دیگر نیازی به استعلام اصالت گواهی از شعب این سازمان نخواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار